mandag den 8. december 2014

8. december

I dag vil jeg fortælle lidt om, hvad jeg elsker mest ved julen... Det kommer nok ikke som den helt store overraskelse, at jeg elsker julen og alt hvad der hører med til netop denne højtid. 



  • Jeg elsker hyggen. I min familie har vi altid gjort meget ud af at hygge os i december måned, og det tog jeg selv med mig, da jeg flyttede hjemmefra. For mig er der mange former for hygge ved julen. 
  • Jeg synes det er hyggeligt at ordne julegaver. Jeg plejer altid at starte i god tid med de gaver, som jeg helt 100% sikkert ved, ikke skal byttes. Fx ønsker mine forældre sig Georg Jensen juleornamenter hvert år, og de skal jo ikke byttes, så dem kan vi købe tidligt. I år har jeg fx også bestilt nogle ting på Ebay til både Bent og min bror, og det er heller ikke ting, som skal byttes. Og dem var jeg jo nødt til at bestille i god tid, så jeg er sikker på de kan nå at komme frem inden. 
  • Jeg elsker at bage småkager og lave konfekt. Siden jeg lærte Bent at kende, har det været et fælles projekt herhjemme. Og der går mange timer med det, skal jeg lige hilse og sige. Det ene år stod vi kl. 2 om natten og bagte småkager - og der havde vi været i gang siden vi havde spist til aften. Det er nu meget hyggeligt at være fælles om det synes jeg :) 
  • Selve det at pynte op til jul, er noget af det jeg elsker allermest ved julen. Jeg elsker at gå og pusle med alle de mange juleting jeg har, og sætte dem så det bliver allermest hyggeligt. Jeg bruger gerne en hel dag på at gå og pynte, og indimellem et par dage hvis jeg bruger et par timer af gangen kun. Jeg har meget julepynt, og ja jeg elsker det. 
  • Jeg elsker at lave juledekorationer. Bent binder vores adventskrans og så pynter jeg den. Det er så hyggeligt at lave varierede dekorationer fra år til år. 
  • Julekort, altså rigtig håndskrevne julekort er noget af det jeg holder allermest af ved julen. Jeg er ikke meget for de der fælles nogen på enten email eller et printet julekort i postkassen.Jeg synes det er hyggeligt at sidde og skrive dem, og nyder lige så meget, når der ligger post til os i postkassen i december. Jeg ved godt mange er gået væk fra det, det synes jeg er synd. Og jeg holder stadig fast i at sidde og bruge nogle timer på det :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...