torsdag den 11. december 2014

11. december

I dag har jeg valgt at vise jer lidt af mit yndlingsjulepynt... nu har jeg jo rigtig meget julepynt, så det er svært at udvælge nogle få ting, som er det absolutte yndlings... men jeg har alligevel valgt noget, som er noget af det julepynt, som betyder allermest for mig.



Disse 3 små lysestager har jeg arvet fra min farmor og farfar.. da jeg var mindre, elskede jeg at få lov til at tænde lysene. Og det var en fast tradition at jeg fik lov til at at tænde dem, når vi var færdige med at pynte hjemme ved dem. 

Denne Holmegaard lysestage fik jeg i julegave af hundene for nogle år siden. Det er oprindelig ment som en adventsstage, men det bruger vi den ikke som. Vi bruger den som en almindelig lysestage. 

Viste for et par år siden et billede af denne gamle mølle. Det er julepynt, som stammer helt tilbage fra 2. verdenskrig. Den er lavet af en gammel garntrisse. Den har jeg også fået af min farmor og farfar. Man brugte den også som almindelig pyntegenstand førhen, og når julen så kom "julede" man den op med en grangren i toppen og nogle nisser på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...