mandag den 22. december 2014

22. december

Det kommer næppe som nogen overraskelse, at jeg elsker jul... 

Men hvad er det egentlig som gør julen så fantastisk speciel i forhold til alle andre tider af året... 

Netop det spørgsmål har jeg tit tænkt på.. og for mig, er der mange ting, som gør julen speciel... og det handler i min verden langt fra kun om at modtage gaver..

Da jeg var yngre, var pakkekalender og julegaver det ABSOLUTTE højdepunkt, men jo ældre jeg er blevet jo mere er jeg gået væk fra den med gaverne... jeg elsker mere at give gaver end at modtage dem, selv om det da selvfølgelig ikke er dårligt, at man denne ene gang om året kan tillade sig at ønske sig lidt mere end til fødselsdag. 

Jeg elsker den med at mange har tendens til at gøre lidt mere for sine medmennesker, men hvor er den kærlighed til andre i dagligdagen... omkring juletid hører man ofte gademusikanter, men hvor er de henne til dagligt?? Det er jo ikke kun til jul, de kan gøre brug af deres til tider tydelige talenter... altså nu ved jeg godt, at nogle af dem nærmest kun kan spille julesange, men når de er så dygtige til det, burde de da også kunne lære andre melodier... 

Butikkerne tjener styrtende på at sælge diverse dekorationsmaterialer op til jul, men kunne man måske forestille sig, at man også købte noget til fx. påske... man kan jo købe påskepynt på lige fod med julepynt, men til påske ser man ikke så mange dekorationer med lys i...

Vi sender julekort ud og ønsker venner, bekendte og familie en glædelig jul, men man kunne vel i teorien også nemt gøre det samme, og så ønske dem en god påske... 

Ergo, jeg er ikke helt på det rene med, hvorfor netop julen er så speciel... Men jeg elsker julen alligevel, og ville ikke undvære den for noget i verden :) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...