mandag den 26. december 2016

En perfekt juleaften

Så er det blevet 1. Juledag, og julen er dermed ovre for i år... vi har ingen planer her i juledagene, så der skal slappes af herhjemme. 

Håber I alle havde en god aften i går, hvordan I så end fejrede dagen. 

Jeg vågnede allerede ved 8 tiden i går morges, lukkede hundene ud og lagde mig så på sofaen og så lidt julefilm. Gik så ud og begyndte at ordne æbler, som skulle koges og fyldes med ribsgelé.

Fik så også ordnet lidt andre praktiske ting, inden Bent stod op... da først alle var oppe (inklusive hundene) gik tiden hurtigt... der var en del endnu, der skulle ordnes inden vi var klar til at få gæster, så da vi afsluttede alle "pligter" med at komme i bad og blive færdige begge to, kunne julefreden 100% indfinde sig..

Mine forældre og bror kom herud ved 13:30 tiden, og så fik vi æbleskiver og gløgg inden min mor, min far og jeg tog i kirke 14:30, mens Bent og min bror holdt øje med al maden herhjemme...

Da vi kom fra kirke, var det ved at være tid til "Disneys Juleshow", så det sad vi og hyggede os med, mens vi fik julesnolder, småkager og andet "julehygge"...

Vi satte os til bordet ved 17:50 tiden, og så blev der ellers spist til den store guldmedalje... det værste ved sådan noget julemad er jo simpelthen, at man spiser ALT for meget... men vi kom da igennem maden, mens vi snakkede og hyggede os rigtig meget...

Da vi havde spist, var det tid til pakkespil, og guess what... Jeg fik kun en eneste sølle gave.... ej, det gør mig nu heller ikke noget, min mor fik størstedelen - og hun har jo om nogen fortjent det, med alt, hvad hun har været igennem.. så jeg regner med at tage revanche til nytår.. *haha*

 Efter pakkespillet var det tid til risalamande, og min bror fik mandlen, men han gav den så til mor, så hun fik altså mandelgaven, som var 3 små Kähler vaser. Vi havde købt en mandelgave i Imerco, som ingen vidste, hvad var, og det er bestemt ikke sidste gang, vi har gjort det...

Vi fik så ryddet alt væk efter maden, fyldt i opvaskemaskinen, og så satte vi os ind i stuen og sang nogle julesalmer... det er nu så hyggeligt synes jeg, og absolut en af mine yndlingsting ved netop juleaften..

Så  var det endelig tid til at åbne julegaver... min bror har fået det ærefulde hverv, at uddele julegaver her hos os til jul.... og hold da op, hvor fik Bent og jeg mange julegaver... syntes konstant, at én af os åbnede gaver... Vi fik virkelig også nogle gode gaver... de ligger stadig under juletræet, så jeg lægger billeder ind af vores gaver på et senere tidspunkt... men vi både puder, film, køkkenting, nyt til badeværelset og meget meget andet...

Da vi alle havde åbnet gaver, og fået set, hvad alle andre havde fået, spurgte min mor, om ikke vi ville med ud og gå en tur, og selvfølgelig ville vi det... min far ville hellere blive hjemme, så vi andre tog hundene med og gik en halv times tid... det var skønt at komme ud og strække benene lidt...

Da vi kom hjem sad vi og snakkede lidt, inden min mor ville i seng.. ingen af os kunne spise mere, så det stykke rugbrød, vi plejer at runde af med juleaften, det sprang vi over...

Klokken var heller ikke midnat før jeg også lå i min seng... jeg var så træt, og alt det, vi har været igennem her i december, har virkelig sat sine spor, så jeg er SÅ træt om aftenen...

Men vi havde en god juleaften, og på trods af alt, hvad vi har været igennem den seneste måned, så bar juleaften på ingen måde præg af det... vi sendte en kærlig tanke til mormor, som desværre ikke kunne fejre julen med sine nærmeste, og sendte en tanke til alle andre, som sidder oppe oven over os og kigger ned på os...

Håber I alle har haft en rigtig god jul.


2 kommentarer:

  1. Sikke en skøn jul I har haft:-)
    Og den med æbler og ribsgele, den lyder godt:-)

    Hilsner og snart et fantastisk nytår:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ovenpå en knap så spændende december, så fik vi en rigtig god jul :)

      De blev forbavsende gode de æbler - dem kan jeg bestemt godt lave igen en anden gang.

      Rigtig godt nytår til dig også :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...