lørdag den 3. december 2016

3. december

Dagens emne er Julepyntning.

De, som kender mig, eller de som har fulgt med på bloggen tidligere ved, at jeg ELSKER julen og det der har med den at gøre.

Jeg elsker at gå og pynte op og gøre hjemmet rigtig julet.

Både Bent og jeg havde noget julepynt af ældre dato, da vi lærte hinanden at kende, og jeg nyder at gå og bruge flere dage på at julepynten kommer frem midt eller sidst i november.

Jeg er ikke typen, der går ud og køber en masse nyt julepynt, da jeg simpelthen ikke er den store fan af nyt moderne julepynt. Jeg elsker den gode gammeldags pynt i røde, hvide og grønne nuancer, så hvis vi køber "nyt" julepynt herhjemme, så er det ofte noget brugt fra en genbrug eller et marked... så det er nærmere nyt brugt julepynt :)

En del af vores julepynt er noget, jeg har arvet fra enten mine bedsteforældre eller fra min mor. Og en del af det, er noget jeg selv har fabrikeret (primært løbere, små billeder eller anden vægophæng)...

Her kommer nogle billeder af vores julepynt.

Vi har en masse forskellige lysestager til fyrfadslys til jul. Det er ikke alle, der er lys i, men de fleste er der.

En af de klokkestrenge jeg selv har syet. Det tog mig lidt tid, men færdig blev den da.

Denne til julepost syede jeg også selv for nogle år tilbage. Hvert år kommer den op, og hænger fint og venter på alle de dejlige julekort vi får igennem december.

Min mølle, som hvert år stilles frem med en grangren i toppen. Den stammer tilbage fra 2. verdenskrig, hvor mange husstande havde en sådan mølle. Jeg har arvet den fra min farmor og farfar.

Mine hjemmelavede lysestager.

Jul i det lille hjem - vi går ikke ned på julepynt.



2 kommentarer:

  1. Elsker den der du har til julekort.. sådan en må jeg lave..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lavede den for 12-14 år siden :) var på jagt efter en, men kunne ikke rigtig finde en, som jeg kunne lide, og så måtte jeg jo selv i gang med at sy :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...