søndag den 4. december 2016

4. december

Så er det blevet 4. december og i dag har jeg valgt at fortælle lidt om nogle af mine allerbedste juleminder:
  • Da jeg var yngre, elskede jeg at stå op om morgenen d. 1. december - velvidende at SÅ begyndte julen ENDELIG. Vi måtte åbne julekalendere, og hver morgen var det hyggen ved at åbne lågerne, og se, hvad der gemte sig bag.
  • Da jeg gik de små klasser i folkeskolen, lavede vi hvert år en julekalender. Vi lavede alle hver i sær en form for låge, som vi hængte op i klasselokalet,  og hver morgen blev der trukket et navn. Den person skulle så både tænde kalenderlyset samt åbne dagens låge. I de små klasser købte vores lærer endda også en chokoladekalender, som man så også skulle åbne. Kan også huske nogle år, hvor vi alle skulle medbringe en gave til et beskedent beløb og den, som blev udtrukket, skulle så også have dagens gave.
  • Julen 2007 er for mig en af de bedste igennem nyere tid. I oktober 2007 lærte jeg Bent at kende, men han var jo på det tidspunkt sammen med en anden. De gik jo som bekendt fra hinanden, og d. 26. december 2007 kunne vi så endelig fortælle, at vi var sammen.
  • I min familie spiller vi jo pakkespil hvert år til jul, og jeg elsker at finde en masse sjove, men samtidig brugbare gaver at pakke ind på alle mulige sjove måder. Det ene år, havde jeg købt 2 liter eddike og pakket i en kasse. Kassen vejede jo alligevel lidt, og det kombineret med størrelsen, gjorde at det var lige dén gave alle gerne ville have. Skuffelsen var dog bestemt at spore, da indholdet blev afsløret.
  • I min barndom var vi altid nede og se juletræet blive tændt på Rådhuspladsen i Kolding... nogle år var vi nede på havnen først og tage imod julemanden. Et år havde min far, min bror og jeg været hjemme ved min farmor og farfar om formiddagen, og da vi kørte hjem  var den båd, som skulle hente julemanden stadig nede  på havnen. Det undrede min lillebror sig meget over, for når den var på havnen på det tidspunkt, så kunne den da ikke nå at hente julemanden inden han skulle ankomme om eftermiddagen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...