mandag den 12. december 2016

12. december

I dag er vi midtvejs igennem dagene til juleaften, og i dag har jeg valgt at skrive lidt om 5 absolutte jule-must-haves herhjemme:
  1. Vi går aldrig en december i møde uden at have en skrabejulekalender hver. Ikke at vi nogensinde har vundet nogen større gevinster derpå, men det er hyggen i at skrabe et felt, hver morgen når vi står op.  
  2. Hjemmebagt julebag og konfekt er også et must herhjemme. Jeg er ikke den store fan af at gå ud og købe julebag i supermarkederne. Jeg vil allerhelst selv stå i køkkenet og hygge mig med det. Og det gør vi sandelig også. I min familie har generationer tilbage selv lavet alt til jul, og det har så sandelig også smittet af på mig. Jeg har nogle gamle opskrifter på forskellige småkager, og det er nogen, der ikke bliver smidt ud.
  3. Carlettis juleskum skal også indfinde sig på matriklen mindst ÉN gang i løbet af julen - ellers er det skidt. Jeg har en virkelig stor svaghed for netop den juleskum. Nogle af de andre kan selvfølgelig spises, men den fra Carletti er og bliver altså nr. 1.
  4. Julete og varm kakao med flødeskum. Rigtig efterårs- og vinterdrikke, så de passer jo på sin vis også udmærket til jul. For at gøre kakaoen lidt mere julet, så kan man tilføre en anelse kanel ovenpå flødeskummet, men det er selvfølgelig kun, hvis man er til den slags. Man kan i dag få et hav af forskellige slags julete, og det er jo bare at prøve sig frem, hvis man skal finde netop sin egen favorit. Jeg har en, som jeg har købt nede i vores blomsterforretning sidste år, og den er super god.
  5. Lyskæder udenfor er et absolut must her i huset. Vi har en siddende rundt langs udhænget om mod haven. Derudover har vi også et juletræ i haven med lys og røde kugler. Og som noget nyt, så har vi i år valgt at smide en lyskæde i vores kastanjetræ i haven - SÅ HYGGELIGT :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...