fredag den 30. december 2016

Året der gik 2016

Så er endnu et år ved at være omme, og traditionen tro vil jeg her komme med et indlæg om "Året der gik"...

Januar:
  • Fik udfyldt skema til Tryg i min forsikringssag. Det var en masse gentagelser af informationer, men udfyldt og returneret blev det da.
  • Jeg var på sygehuset og få tjekket 2 knuder i låret, som havde generet mig i lang tid (flere år). Enden blev at de skulle fjernes.
  • Der var en masse mailen frem og tilbage med advokaten, da Tryg simpelthen var så langsomme.
  • Jeg startede sådan rigtig med at være med Bent i træningscenter som aktivering. Havde inden været med nogle gange, men ikke rigtig haft modet til at træne. Men det kom da stille og roligt.
  • Jeg fik ny advokat, da den tidligere skiftede arbejdsplads.
Februar:
  • Jeg startede februar med at være på sygehuset for at få de tidligere nævnte knuder fjernet. De viste sig heldigvis at være godartede, så det var en dejlig besked at få.
  • Reumatologen henviste mig til smerteklinikken på Gråsten Sygehus, for at se om de måske ville se, om de kunne hjælpe mig med at finde ud af, hvorfor jeg blev ved med at have så afsindig ondt i min skulder.
  • Der blev afholdt Super Bowl (finalen i NFL) og det var mit yndlingshold, der vandt.
  • Det var Valentins Dag og jeg fik nogle gode gaver fra Bent.
  • Jeg fik indkaldelse til samtale på Gråsten Sygehus.

Marts:

  • Min lillebror havde fødselsdag, så vi var til fødselsdag ved ham.
  • Bent  havde en overnatning på akutafdelingen på Kolding Sygehus, da han havde noget kød siddende galt i halsen.
  • Jeg fik ny advokat (igen).
  • Tryg godkendte advokatens ønske om speciallæge.
  • Jeg var til forundersøgelse på Gråsten Sygehus og blev tilbudt indlæggelse.
  • Jeg var til speciallægeundersøgelse.
  • Bimmer fyldte 7 år.
  • Bent og mig blev medlemmer af træningscenteret herude.
  • Påsken kom og gik.
  • Jeg blev indlagt på sygehuset til observation for en blodprop, men det viste sig heldigvis bare at være mit spiserørsbrok.
  • Bruxelles blev ramt af terrorangreb.
  • En hvis person, som jeg helst ser langt borte, skulle spille smart og skrive en besked på bloggens FB side... hun stoppede dog, da jeg konfronterede hende med det.

April:

  • Det blev april og dermed også måneden, hvor jeg fyldte 34.
  • Shang havde fødselsdag og fyldte 6 år.
  • Dagen, hvor jeg skulle indlægges i Gråsten oprandt, og jeg havde virkelig et godt ophold dernede. Er stadig SÅ glad for, at jeg tog imod tilbuddet om at komme derned.
  • Det var Store Bededag, og traditionen tro fik vi hveder dagen inden.
  • Tryg afviste min sag, da de ikke mente der er årsagssammenhæng. De sendte den dog videre til Arbejdsskadestyrelsen, som så skulle kigge på den og se, om de mente der var årsagssammenhæng, som berettigede mig til erstatning.

Maj:

  • Jeg blev udskrevet fra Gråsten, klogere på hvad der er galt samt med motivation for at gøre, hvad jeg kan for at komme mig over det.
  • Jeg blev tilknyttet genoptræning hos Sundhedscenteret i Kolding.
  • Der var nogle varme sommerdage midt i maj, men så kom der en periode, hvor det var møgkoldt og hvor vi var nødt til at tænde for radiatorerne igen.
  • Der var VM i ishockey.
  • Der var Smagens Dag i Vamdrup, hvor Klaus & Servants bl.a optrådte.

Juni:


  • Der var Le Mans, og Bent og jeg havde sat hele weekenden af til bare at hygge os og se noget fjernsyn.
  • EM i fodbold startede, og de første par uger var der fodbold flere gange om dagen.
  • Fik fjernet et modermærke på ryggen - det var heldigvis godartet.
  • Det var Sankt Hans, og vi var henne ved spejderne og se bål.
  • Var til samtale på jobcenteret, hvor der blev snakket om, at jeg måske skulle for rehabiliteringsteamet med henblik på ressourceforløb og senere fleksjob eller pension.

Juli:

  • Det burde være sommer, men vi havde nærmest "kun" nogle dage hist og her, hvor det var sådan rigtig varmt.
  • Vi brugte en del aftener ude på terrassen, hvor vi havde tændt op i pejsen - det er så hyggeligt.
  • Det populære spil Pokémon GO blev udgivet i Danmark, og Pokémon bølgen ramte en stor del af Danmark - nogle endda mere end andre. Jeg hoppede også selv med på bølgen, men det er dog primært når vi alligevel har været ude og gå, jeg har samlet bolde og fanget.
  • Juli måned var også en rigtig sportsmåned. EM i fodbold fortsatte ca 10 dage ind i juli, og samtidig startede Tour de France.
  • Bryan Rice gav en minikoncert i Vamdrup, og på trods af regnen var jeg da nødt til at ned og høre ham.

August:

  • Min far havde fødselsdag, så vi lavede lagkage og kørte hjem og overraskede ham med lagkage.
  • I august startede OL, og jeg skal love for, at fjernsynet herhjemme viste en hel del mere OL end det plejer. Det gik nu også ok for Danmark, vi fik alt i alt 15 medaljer med hjem fra  Rio, så det må siges at være en godkendt dansk indsats.
  • Vi kunne d. 11. august fejre vores 4 års bryllupsdag. Vi gjorde dog ikke noget større væsen ud af dagen, da vi begge var på sygehuset den dag.
  • Der var Crazy Hours i Vamdrup, og mine forældre kom herud, da de ville med hen og se, hvad det var for noget. Det var rigtig godt.
  • Jeg startede på skulderhold, hvor vi er et helt hold, som alle har skulderlidelser. Det er lidt mere intens træning end den almindelige genoptræning.
  • Jessica og hendes forlovede viste igen deres grimme ansigter frem, da vi blev kontaktet af en eller anden tøs fra København, som truede med at slå både Bent, mig og mine forældre ihjel... sindssyge kvindemenneske (og sindssyge bagmænd)... Politiet kunne dog ikke gøre noget pga manglende ressourcer, så vi måtte ringe til Bents mor og bede hende snakke med Jessica. Det gjorde da også, at vi ikke blev kontaktet igen.
  • Var ved lægen, med hvad jeg selv regnede med var en mindre ting, men det endte med en tid til en hulens masse blodprøver og henvisninger videre i systemet.
  • Min mor havde også fødselsdag i slutningen af måneden, så hun skulle selvfølgelig også fejres.
September:
  • September kom, og selv om kalender officielt sagde efterår, så var vejrguderne dog langt fra enige. September kom med en varme, som vi nærmest ikke havde set sommeren igennem.
  • Jeg havde en del køreture til Odense Sygehus med min far.
  • Genoptræningen af skulderen gik ikke helt, som jeg gerne ville have, men jeg holdt ud alligevel.
Oktober:
  • I oktober havde Bent fødselsdag, og vi holdt derfor fælles fødselsdag. Vi havde jo ikke holdt noget for mig, da jeg skulle indlægges i Gråsten ugen efter min fødselsdag.
  • Efteråret gjorde for alvor sit indtog i lille Danmark. Det blev koldt og blæsende.
  • Jeg blev afsluttet i genoptræningsforløbet på Sundhedscenteret. Fysioterapeuterne mente ikke, de kunne gøre mere rent genoptræningsmæssigt, så de ville have mig i et smertehåndteringsforløb samt i gang med mindfullness.
  • Vi fik købt en masse Trip Trap  nisser på tilbud, så der kom endnu mere julepynt til huse.
  • Jeg arrangerede, at jeg skulle til Odense og hygge med Jeanette og GiZmo d. 19. oktober.
  • Jeg fik langt om længe taget mig sammen til at få eget domæne til bloggen. Jeg har overvejet det i LANG tid, men det var først nu, jeg fik mig taget sammen til at få det.
  • Jeg blev tilmeldt smertehåndteringsforløb med opstart 2. November. Er spændt på, om det kan lette min dagligdag bare en lille smule.
  • Jeg var i Odense og hygge med GiZmo og Jeanette, og havde en rigtig hyggelig dag. Det trættede, men jeg havde SÅ godt af at komme lidt ud hjemmefra.
November:
  • Vi startede juleriet i november. Der blev pyntet op både ude og inde.
  • November var også måneden, hvor jeg startede på smertehåndteringsforløb, efter at være blevet afsluttet på skulderhold.
  • Vi holdt Mortens Aften med and, flæskesteg og hele "svineriet".
  • Vi fik bagt alle julesmåkager.
  • Vi var til julemesse oppe i hallen, hvor vi fik tilbragt et par hyggelige timer.
  • Der blev holdt julehygge sammen med mine forældre, hvor vi bl.a var nede og se byens juletræ blive tændt.
  • #BloggerAdvent blev skudt i gang.
December:
  • December startede med en knap så behagelig besked, som pludselig gav Bent og jeg mere at se til, end vi egentlig skulle have haft.
  • Min elskede mormor fik konstateret kræft og døde blot 5 dage senere.
  • Jeg blev sendt til  yderligere neurologisk udredning grundet forværring i min tilstand.
  • Vi formåede, trods sygdom, dødsfald osv, at hygge os herhjemme og have en nogenlunde god december.
  • Vi fik taget en rigtig flot afsked med min mormor.
  • Det blev helt klart, at min mor har livmoderhalskræft, og hun fik planlagt behandlingsforløb.
  • Vi havde en god og rigtig hyggelig juleaften herhjemme med god mad, masser af hygge og gode gaver.
  • Året slutter i morgen med at vi skal holde en god nytårsaften herhjemme med mine forældre og min bror.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...