fredag den 8. december 2017

8. december

Dagens ord er: Julebag

I min familie har vi tradition for hjemmelavet julebag. Min mormor og min farmor bagte altid en masse forskellige julesmåkager, da vi var små, og min mor har så fortsat så den tradition. Og ja, det er så også gået videre til mig. 

De senere år, er det Bent og jeg, som har bagt til både os og mine forældre. 

Hvad angår småkagerne, så er vi meget traditionsbundne, og vi bager altså helst de samme år efter år. Det hænder dog, der sniger sig en ny småkage ind i ny og næ, men det er primært de samme, vi bager. 

Selvfølgelig kunne vi da sagtens gå ned til bageren og købe nogle bakker med småkager, men (som med så meget andet) sværger vi til det hjemmebagte. 

Her er de småkager vi plejer at lave til jul:
  • Brunkager
  • Brune fedtkager
  • Jødekager
  • Klejner
  • Vaniljekranse
  • Fedtebrød
  • Pebernødder
  • Kokosmakroner
Så ja, når man guffer lidt i julen, så er det intet under, at vægten måske nok siger lidt mere end godt er... men ja, det smager jo godt det skidt :) 

Her kan I se et billede fra sidste år, hvor vi rigtig var i gang. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...