søndag den 10. december 2017

10. december

Dagens ord er: Advent

Advent er for mig lig med hygge med adventskransen tændt. Vi har flere forskellige adventslysestager, men vi binder hvert år vores egen adventskrans, som vi  pynter og hænger op.

Dengang jeg var barn, bandt min morfar altid vores adventskrans. Men det stoppede han med for en del år siden efterhånden. Indtil jeg lærte Bent at kende købte vi så de færdigbundne kranse, som vi pyntede. Men da jeg lærte Bent at kende, fandt jeg jo så ud af at han var god til at binde kranse (han har arbejdet på gartneri som 13 årig, og noget af det han lærte dengang sidder stadig fast), så han har så fået lov til det siden.

For et par år siden lærte han så mig det, så sidste år og i år er det os begge, der laver både adventskranse og kranse til kirkegårdene.

Advent er jo også ensbetydende med, at jeg i dag må åbne næste gave i #Bloggeradvent, så den kommer der et indlæg om senere :) 





 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...