lørdag den 2. december 2017

2. december

Dagens ord er: Pakkekalender.

Hvis I har fulgt med herinde de sidste par år, så har I nok opdaget, at jeg får adventsgaver af min kære mand.

Jeg har nu i nogle år også lavet pakkekalender til ham. Han får en gave hver dag december igennem. Det er ikke så store og dyre gaver, men han elsker at stå op om morgenen og sidde og åbne gaver, så jeg holder fast i traditionen med at give ham en lille gave hver morgen.

De sidste par år, har vi valgt at lave pakkekalender til begge hunde. De har hver deres julesok hængende i køkkenet, og hver morgen i december sidder de troligt og venter foran sokken, for de skal jo have deres gave. Mange dage står den på godbidder (så ja, når vi når juleaften, har de godbidder til den næste måned eller længere), men det er nu så hyggeligt at se hundene mens vi åbner deres gaver.

Siden jeg var omkring 16 år, har jeg givet min bror pakkekalender. Det er selvfølgelig ikke noget, jeg på nogen måde er forpligtet til, men min bror er altid klar til at hjælpe, hvis vi beder om hans hjælp, og han vil aldrig have noget for det, så Bent og jeg laver pakkekalender til ham i stedet for. Og han plejer nu ikke at brokke sig ☺

Sidste år havde min forældre hjulpet os en del året igennem med at stille bil til rådighed, hvis vi skulle noget, så vi besluttede os allerede for i løbet af sommeren sidste år, at vi ville give dem adventsgaver sidste år. På det tidspunkt var vi jo så ikke klar over, at netop de gaver ville sprede så meget glæde for dem i løbet af december, hvor de jo havde meget andet end netop jul at spekulere på (mors kræftforløb og min mormors død og begravelse var bl.a. nogle af de ting, som logisk nok overskyggede lidt af julen derhjemme sidste år). Men i år har vi så valgt at følge op på den tradition ,med adventsgaver til dem. De har simpelthen også givet os så meget til Silas, så vi følte at vi, på den her måde kunne gøre lidt gengæld, og de synes det er så hyggeligt at sidde og åbne gaver hver søndag december igennem.

I år har vi jo så også skulle købe gaver til Silas. Vi valgte at han, på trods af, at han ikke er så gammel, selvfølgelig ikke skulle snydes, men han har jo ingen anelse om, hvad jul og gaver er, så vi har valgt at give ham adventsgaver, og så kan vi gå over til gaver hver dag, når han bliver l
idt større. Det har ikke været svært at finde gaver til ham, og vi var faktisk færdige med ham som den første.

Jeg har jo så også siden opstarten i 2013 været med i Jeanettes Blogger Advent. Det går i al sin enkelthed ud på, at vi bloggere kan melde os til inden en given dato. Der bliver så trukket lod om, hvem vi skal sende 4 adventsgaver til, og vi modtager jo så også hver især 4 gaver fra en anden blogger. Det er super hyggeligt og jeg glæder mig hvert år - både til at se, hvad vedkommende, jeg får fra har fundet på, men også til at skrive blogindlæg om mine gaver og se, hvad alle andre deltagere har fået.

2 kommentarer:

  1. Jeg laver til min mor og min kæreste hvert år - det er min yndlings juletradition😍

    - K

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes virkelig også det er så hyggeligt :) Jeg elsker at gå og finde små gaver til folk hele året igennem :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...