onsdag den 6. december 2017

6. december

Dagens stikord er: Julekalender

Jeg har altid elsket at se julekalendere i fjernsynet, men de senere år synes jeg ærlig talt, at de julekalendere, der har været vist, har været "lidt en tynd kop te". 

Altså, selvfølgelig sidder der børn derude, som synes de er gode, men når jeg nu er vokset op med "Jul i Gammelby", "Jul på slottet", "Nissebanden i Grønland" og lignende, så er der altså ikke meget ved de nyere julekalendere... altså, på trods af mine 35 år, så synes jeg altså stadig Pyrus julekalenderene er sjove, men ellers har jeg faktisk ikke set en "ny" julekalender siden de sendte "Ludvig og Julemanden" for 5 år siden. 


Jeg har heldigvis mange af de gode gamle julekalendere på dvd, og ja de kan altså godt ses, selv om det er sommer og 30 grader udenfor, så de bliver selvfølgelig set året rundt. 

Når det kommer til julekalendere, så er der jo også Quicks skrabejulekalender... sådan en har Bent og jeg hvert år (altså vi har en hver), og vi skraber ét felt hver da, selv om det indimellem kan være svært at vente, når man kun mangler et sølle juletræ (som man jo godt ved ikke kommer) og der stadig er 5 dage til juleaften. Min mor er den type, som under ingen omstændigheder kan have en skrabejulekalender hængende , uden at skrabe den. Den skal skrabes umiddelbart efter hun får den i hænderne, så det kribler i hende for at skrabe vores, når de hænger på køleskabet hvert år :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...