torsdag den 7. december 2017

7. december

Dagens stikord er: Julefilm

Bent og jeg er typerne, som elsker at sidde og se de gode gamle danske film, deriblandt selvfølgelig også de gode gamle julefilm. 

Nogle af favoritterne herhjemme, når det kommer til julefilm, er: 
  • Fars fede juleferie - en klassiker, som man da selvfølgelig skal nå at se i løbet af december. Selv om jeg har set den til bevidstløshed, så hitter den altså alligevel.
  • Julefrokosten (den gode gamle fra 1976 med bl.a. Preben Kaas, Judy Gringer m.fl.) - Uanset hvor mange gange, jeg end har set denne, så er det altså ikke rigtig jul før jeg har set den minimum én gang hvert år.
  • Alene hjemme filmene - disse hører absolut også til blandt de absolutte favoritter. Heldigvis viser de som regel i fjernsynet minds én gang i løbet af december. 
  • Jul i den gamle Købmandsgaard - en af de rigtig gamle julefilm (ja, den er endda sort/hvid), men alligvel en af dem jeg elsker at sidde og se mens jeg spiser hjemmelavede æbleskiver og kigger på de levende lys rundt i huset. 
  • Far til fire Til Julebal i Nisseland - Blandt klassikerne er selvfølgelig også denne Far til Fire film. Den er så sød, og netop "Til Julebal i Nisseland" er en sang, som mange både børn og voksne kan synge. 
Dette er blot nogle af yndlingsfilmene herhjemme... sidste år sad jeg og så en masse forskellige julefilm på Netflix, men det er dog ikke nogen man kan købe på dvd, men der er da helt klart nogle af dem, jeg gerne vil se igen i år til jul. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...