fredag den 15. december 2017

15. december

Dagens ord er: Sne 

Når jeg tænker tilbage på min barndom, husker jeg det som om at der altid var sne til vinter, men det har der jo altså ikke været - men sådan husker jeg det. 

Jeg har ikke rigtig så meget imod selve sneen, men mere de géner det kan give, når det begynder at smelte. Altså selvfølgelig er jeg ikke den helt store fan af at skovle sne, men når det så er sagt, så er det da hyggeligt at gå i nyfalden sne, og man kan høre det "knirker" under skoene når man går.

Jeg kan huske, at min bror og jeg tit byggede snemænd, da vi var børn, men det er desværre sjældent, at der nu falder sne nok (og at det bliver liggende længe nok) til at man rigtig kan bygge snehuler, snemænd osv.

En anden ting jeg husker fra min barndom, er de utallige sneboldkampe min bror og jeg havde. Mine forældre havde en stor dejlig have, hvor der altid lå en masse god sne, som vi kunne forme snebolde af. 

Kan huske at der omkring julen 2009 og 2010 var mega meget sne, og det var jo bare SÅ hyggeligt. Jeg gider ikke at sneen kommer, så det er væk inden d. 24. december. Hvis den endelig skal være der i december, så skal det være der juleaften - alt andet er spild af god sne.

I år var vi jo ikke langt inde i december, før den første sne kom, og jeg var hurtig med kameraet til at få et fint billede af vores juletræ ude i haven (med stjerne, kugler og hele moletjavsen). Det er rigtig juleagtigt i mine øjne. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...