torsdag den 20. oktober 2016

Ikke helt afslapning alligevel

Havde egentlig planlagt, at dagen i dag skulle bruges på afslapning, men det gik ikke helt som planlagt..

Tillod mig selv at sove længe, så jeg stod op ved 10:30 tiden - var fuldstændig færdig færdig efter en kanon dag i går.. Satte mig så ind i stuen og sad egentlig og prøvede at vågne ordentlig op. Bent og hundene kom så op ved 11:45 tiden, efter at de havde ligget vågne inde i sengen lang tid...

Jeg fik så lige læst et par blogs, og så besluttede jeg mig for at lave honningkagedej og smide i fryseren til de skal laves færdige næste måned. Den opskrift, jeg har fundet, er nemlig en med en fordej, som helst skal ligge længere tid end 2 uger, og så kunne jeg jo lige så godt få den lavet, nu hvor tiden og overskuddet var der til det.

Vi fik så også gjort aftensmaden klar. Vi skal have oksecuvette, bagekartofler og bønner. I dag er det nemlig 9 år siden vi mødte hinanden til chatfest, så vi fejrer det med lidt god mad.

I eftermiddag fik vi så også lige lavet dej til kanelbrød (lidt juleagtig må man gerne være her i slutningen af Oktober) :) Dejen står så og hæver nu, mens maden står i ovnen.

Bent har lige slået græs, så det er også gjort for sidste gang i år... Det  var med at få det gjort, mens vejret alligevel var til det...  nu kan vinteren godt komme, for vi er klar til den :)

Der er begyndt at brede sig en skøn duft af oksesteg i hele huset... det er jo slet ikke dårligt :) glæder mig helt vildt til at få noget lækker mad - man bliver betydelig  mere sulten, når man kan dufte maden i hele huset.




4 kommentarer:

  1. I har da været flittige med både det ene og andet.
    God idé at du fik dejen klar og i fryseren :-)
    Jeg selv har været aktiv med Halloween negle med "Alice i Eventyrland".
    Aften hilsner herfra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har været en ret aktiv dag herhjemme (så meget for den afslapning) :)

      Men så må jeg jo bare slappe af i weekenden :)

      Godnat hilsen herfra

      Slet
  2. Ej nu får jeg også lyst til at lave honningkage dej.. Har aldrig prøvet at lave honning kager, men det er jeg da nød til at prøve i år..

    Håber du har haft en skøn dag og også fået slappet lidt af..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Har heller aldrig prøvet at lave honningkager selv, men nu skulle det prøves :) hvordan de å bliver, det må vi se i december :)

      Det er ikke blevet til så meget afslapning, men kan godt mærke at jeg SKAL slappe af i morgen. Kroppen og hovedet er begyndt at brokke sig pænt meget, så det må være på sin plads at lytte til, hvad kroppen siger.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...