tirsdag den 1. december 2015

Julekalender 1. december

Jeg vil starte min lille "billede-julekalender" med at vise et billede fra min barndom. 

Billedet er taget hjemme ved min farmor og farfar, og jeg vil umiddelbart gætte på at billedet er fra omkring 1989-1990... 

 Da jeg var helt lille, holdt vi et par år jul ude hos min mormor og morfar, men ellers var vi hjemme ved min farmor og farfar. Selv om det efterhånden er nogle år siden (de har været døde i hhv. 20 og 21 år), så husker jeg juleaftenerne derhjemme ganske tydeligt. 

Deres juletræ stod inde i det, vi kaldte "lille-stue". De havde ikke et stort hus, så træet kunne ikke stå, så vi kunne danse rundt om det, men det gjorde heller ikke noget. Vi sad så rundt i stuen og sang julesange. Alle gaverne lå inde i soveværelset indtil vi havde spist, for så kunne vi børn ikke lure i gaverne. 

Det var nu heller ikke os, der var de værste til at lure i gaverne. Det var min farfar :) Da min lillebror blev født, havde min farfar for vane at tage min lillebror med ind i soveværelset, sætte ham midt i sengen og lade ham rode i gaverne. Men vi andre måtte under INGEN omstændigheder :) 

2 kommentarer:

  1. Hvor er du bare fin.. dejligt minde.

    Jeg ejer ikke engang et billede af mig som lille til jul..
    Min mormor har dog lovet at jeg godt må låne dem hun har en dag, når jeg kommer forbi.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fået scannet alle mine forældres gamle billeder ind, og selv om der ikke er vildt mange, så er der da nogle stykker alligevel :)

      De er nu meget sjove at have.

      Knus <3

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...