onsdag den 30. december 2015

Året der gik

Nu hvor år 2015 lakker mod enden, er det atter blevet tid til at gøre status over godt og dårligt ved det forgangne år... 

Så her kommer min tilbageblik over år 2015:

Januar:  
- Vi afsluttede retssag mod Jessicas mor angående, hvad der skulle ske med Jessica. Hun vandt bopælsretten samt den halve forældremyndighed. 
- Jeg var så uheldig at falde på et glat fortov. Det viste sig senere, at det gav større gener end den spændingshovedpine lægerne forsøgte at spise mig af med.  
- Jeg valgte at tage en stor beslutning, og fik dermed klippet små 20 cm af mit lange hår... ingen tvivl om at håret havde godt af det.  

Februar: 
-Februar var en del præget af vagtlægebesøg og ture ved egen læge, da følgerne fra mit fald blev værre. 
- 14. februar var det Valentines Dag og jeg endte aftenen med at være indlagt på Vejle Sygehus. Blev udskrevet med en diagnose, som var spændingshovedpine. 
- Jessica og hendes kæreste begyndte at true Bent via Facebook. Vi kontaktede politiet, som dog ikke mente de kunne gøre noget. 

Marts: 
- Min lillebror havde fødselsdag d. 4. marts, så vi var selvfølgelig til fødselsdag hjemme ved ham. 
- Vi skilte os af med alt det sidste af Jessicas, som stod her ved os. Vi fik ikke svar fra hverken hende eller hendes mor angående, hvad vi skulle gøre med det. Så vi valgte at forære noget af det væk, og resten kom på genbrug. 
- Min Bimmer vovse fyldte 6 år.
- Erstatningssagen efter mit fald blev startet i marts. 
- I marts fik jeg konstateret begyndende slidgigt i min højre skulder. 
- Bent stoppede med at ryge i marts. En bedrift, som jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig at han ville gøre. 

April: 
- Jeg havde fødselsdag i april, og har rundet 33 år. 
- Vi holdt en hyggelig familiefødselsdag.  
- Vores vildbasse Shang fyldte 5 år.
- Vi fik malet gæsteværelse ovenpå, og indrettet det som kontor/gæsteværelse. Nu kan man ikke se det tidligere var Jessicas værelse. 
- Vi gjorde klar i haven til at få udvidet terrasse. 
- Jeg var til samtale på neurologisk afdeling på Vejle Sygehus og de ændrede spændingshovedpinediagnosen til postcommotionelt syndrom (eftervirkninger fra svær hjernerystelse). En tilstand, der ikke er nogen behandling mod - skal bare se tiden an og være tålmodig. 

Maj:
- Vi fik lagt vores nye (ekstra) terrasse. Det blev rigtig godt og den er brugt flittigt.
- Der var Eurovision Song Contest, hvor det absolut ikke var den rigtige der vandt (i min verden altså). Bevares, vindersangen var da god, men der var en anden, der var bedre. Men igen, der går politik i det. 
- Super Brugsen her i Vamdrup afhold Gourmet aften, hvor der som sædvanlig var smagsprøver på en masse lækkert. 
- Der var Smagens Dag herude, hvor årets Vamdrup Vin blev præsenteret. Fede Finn og Funny Boys underholdt på torvet. 

Juni: 
- I juni var det Sankt Hans, og vi var henne ved spejderne og se bål. 
- Vi fik skrevet og sendt indbydelser til fars og Bents fælles fødselsdag (stadig uden at far havde opdaget noget).
- Der var Folketingsvalg, hvor blå blok (desværre) kom til magten.

Juli: 
- Vi var til guldbryllup ved mors moster og onkel. 
- Vi havde en masse dejlige sommeraftener. 
- Måneden blev brugt på at ordne en masse til fødselsdagen. Der var en del, som der skulle være styr på inden måneden var omme, så det var bare om at sætte i gang :)   

August: 
- Far fyldte 60 d. 2. august og vi holdt lidt fødselsdag for ham herude ved os. 
- Vi holdt 100 års fødselsdag d. 8. august. En rigtig hyggelig dag, og far havde ikke haft den mindste anelse, så vi tog røven fuldstændig på ham. 
- Der blev holdt Crazy Hours her i byen. 
- Fars moster døde og skulle begraves. 
- Vi havde 3 års bryllupsdag - en dag, der blev fejret stille og roligt herhjemme. 

September:
- Humøret begyndte at dale i takt med, at jeg stadig ikke havde nogen afklaring på, hvorvidt Tryg ville anerkende at jeg skulle have erstatning for mit fald. 
- Jeg begyndte at få akupunktur for at afhjælpe smerterne i nakke  og hoved efter faldet i januar. Dette hjalp dog ikke.
- Jeg meldte mig til Bloggertræf i Odense i oktober. 

Oktober: 
- Jeg blev henvist til reumatolog... næste skridt i jagten på at få et bedre helbred. 
- Stadig ikke noget nyt fra Tryg.
- Bent fyldte 40... jeg havde arrangeret en hyggeaften herhjemme med mine forældre, min bror og Bents bedste ven Lars. Det var super hyggeligt og Bent havde en perfekt dag. 
- Jeg begyndte i denne måned at komme med Bent til Kolding når han skulle ind og træne. Ikke fordi jeg selv skulle deltage i træningen, men simpelthen for at komme lidt ud... Og det hjalp rigtig meget på humøret. 

November: 
- Mine forældre havde 36 års bryllupsdag. 
- Julen startede herhjemme. 
- Jeg var med min mor til julebanko, og jeg vandt en æggekoger. 
- Det var Mortens Aften, og vi havde mine forældre og min bror herude og spise - and, flæskesteg, brune og hvide kartofler, rødkål osv. Rigtig hyggeligt. 
- Jeg begyndte til reumatolog.  
- Årets første sne dalede fint og gjorde haven hvid en lørdag i slutningen af november. Det var dog kort - dagen efter var sneen væk igen.

December: 
- Vi fik i starten af måneden ordnet den sidste julegave, så vi kunne bruge tiden frem til jul til at hygge. 
- Vi var til forsinket fødselsdag ved min faster. 
- Vi holdt julehygge herhjemme for mine forældre, min moster og onkel samt 2 fætre. 
- Jeg fik langt om længe besked om, at Tryg havde anerkendt erstatningspligten i min personskadesag. 
- Vi var igen i år til Stig Rossen julekoncert. 
- Vi havde et par problemer herhjemme, som vi dog klarede os igennem.. tror efterhånden ikke, der er noget, der kan ødelægge vores ægteskab. 
- Vi holdt en rigtig hyggelig juleaften med alt,  hvad dertil hører. 
- Jeg var igen i år med til #BloggerAdvent.




2 kommentarer:

  1. Super hyggeligt indlæg.. <3
    Der sker virkelig mange ting på et år.
    Jeg er sikker på at 2016 bliver et langt bedre år.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Har været i gang med at skrive det det meste af året :)

      Det er jo det med hukommelsen, så jeg har været nødt til at tage en måned af gangen.

      Ja, selv om jeg ikke rigtig synes, der er sket så meget, så er der jo alligevel sket meget når jeg læser dette indlæg igennem :)

      Håber også 2016 bliver bedre end dette her år har været.

      Knus <3

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...