tirsdag den 22. september 2015

Mit liv som sygemeldt

Nu har jeg efterhånden gået hjemme med denne her hjernerystelse og følgerne deraf i snart 8 måneder... 8 måneder, hvor der på mange områder er vendt fuldstændig op og ned på mit liv, Bents liv og de fremtidsdrømme, jeg havde mht arbejde... 

Jeg havde sådan set besluttet mig 100% for, at jeg ville tilbage til kontorbranchen og var endda også i gang med at undersøge mulighederne for, hvordan og hvorledes jeg kunne komme i gang igen - enten ved at tage min kontoruddannelse om, eller også ved at opdatere min gamle uddannelse... men så faldt jeg, og nu er det hele lagt på is... 

Ved ikke, hvad fremtiden bringer, og det frustrerer mig... glemsomheden og koncentrationsbesværet gør, at jeg pt ikke aner, hvad jeg skulle kunne se mig selv arbejde indenfor... kan ikke koncentrere mig om noget ret længe ad gangen før jeg mister fokus, så kontorarbejde er ikke en mulighed pt... nok snarere tværtimod - jo, hvis en arbejdsplads kan (og vil) acceptere, at jeg ikke kan arbejde længere end max en time og så derefter holde pause og ligge mig lidt og koble fra... og det tror jeg altså det er de færreste arbejdspladser, der vil gå med til... 

Føler bare jeg sidder herhjemme og laver ingenting... altså, jeg ved godt, at jeg laver det, jeg nu en gang kan holde til af de praktiske ting... men alligevel.... føler mig til besvær, og føler mig som doven et eller andet, som bare går og danderer den dag ud og dag ind... Føler mig som en belastning for ikke at gøre gavn nogen steder...

Håber virkelig snart, der kommer lidt mere ro på mig og mit liv, så jeg ved, hvad jeg har at rette mig efter... altså, jeg ved godt at jeg pt bare skal vente på, at de  her eftervirkninger måske bliver mindre på et eller andet tidspunkt, måske (i værste tilfælde) skal jeg leve med det resten af livet.. Men uanset hvad, så håber jeg at det på et eller andet tidspunkt bliver lettere at leve med... Ellers bliver jeg da skør i hovedet... :) 

Det er et lidt rodet indlæg måske, men jeg havde bare brug for at komme ud med det... 

4 kommentarer:

  1. Okay tror der gik noget galt med min kommentar tidligere o_O

    Men kan godt forstå det er rigtig svært for dig og manden det er ikke nemt at få tingene til at hænge sammen :/

    Som jeg skrev i den kommentar der åbenbart aldrig kom igennem, så ville jeg (ud fra den smule viden jeg har indenfor mit fag som stadig kun studerende) Råde dig til at snakke med din læge om at blive bevilliget en ergoterapeut, hvis du ikke allerede er blevet det, vi er uddannet i at skulle hjælpe folk med at få deres hverdag op på benene igen fx efter en hjernerystelse med følgevirkninger hvor som du selv siger der er hukommelses problemer og koncentrations besvær.

    Skriver ikke det for at være træls eller blande mig i dit liv, men fordi jeg ved at det ikke er alle læger der udnytter min profission medmindre man selv spørger efter det hvilket er åndsvagt fordi stadig mange ikke aner hvad en ergoterapeut er. Hvis du har spørgsmål omkring hvad det er en ergoterapeut laver så vil jeg hellere end gerne fortælle dig lidt om det :) For mig lyder det her som om at du kun har været til fys og lægen ellers har sagt det skal gå over af sig selv.. Men det bliver din hverdag jo ikke nemmere af :) <3

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for kommentaren. Det kunne være jeg skulle prøve at undersøge det med en ergoterapeut... for det andet her er BESTEMT ikke til at holde ud. Hver dag er en kamp mod smerterne, og det holder jeg ikke til meget længere.

      Opfatter det absolut ikke negativt at du skriver det - snarere tværtimod, opfatter det som at du prøver at hjælpe mig :)

      Slet
    2. Ja desværre er det jo ikke sikkert vi kan trylle smerter væk, men er næsten sikker på at om ikke andet kan de hjælpe dig med nogle redskaber til at få tingene i din hverdag til at hænge bedre sammen og hjælpe dig med at opnå nogle af de ting du gerne vil tilbage til :)

      Nok en arbejdsskade :p Ikke alle er lige begejstrede for os ergoterapeuter så hvis jeg forslår det plejer jeg lige at forsikre om at det ikke er noget jeg gør for at genere dem ^^

      Håber du får styr på det hele :)

      Slet
  2. Jeg håber og krydser virkelig fingre for at det vender for dig søde..
    Det må være et eller andet som på sigt kan hjælpe..

    Knus <3

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...