fredag den 27. marts 2015

Nu med begyndende slidgigt i skulderen

I går skulle jeg ringe til lægen for at få svar på det røntgenbillede, jeg fik taget sidste uge... og det var ikke lige det svar, jeg havde regnet med at få, skal jeg da ærligt indrømme... 

Jeg fik at vide, at jeg har begyndende slidgigt i min højre skulder.. lige tidligt nok synes jeg... er da trods alt kun lige knap 33 år... men omvendt, så forklarer det da nogle af de smerter, som jeg dagligt går med i skulderen... og det forklarer, hvorfor jeg oftere og oftere har problemer med armen, hvis jeg har lavet meget med højre arm... 

Men hva, så længe det kun er begyndende, så er der da håb forude... Skal til fysioterapeut d. 7. april, og så må vi se, hvad de laver af behandlingsforløb... Håber virkelig de kan hjælpe med at fjerne nogle af de her smerter... for jeg kan virkelig snart ikke holde det her ud længere.. 

Men når det så er sagt, så fik jeg da også en god nyhed i går.. for små 14 dages tid siden, skrev jeg en mail til Neurologisk Afdeling på Vejle Sygehus, da jeg var utilfreds med de ting, de havde skrevet inde på min e-journal efter jeg var indlagt, De havde bl.a udeladt en masse ting, som de sagde til mig oppe på sygehuset, og som egentlig (i mit hoved) er lidt vigtige når nu min journal er en del af en erstatningssag... 

Havde så et eller andet sted nærmest opgivet at høre fra dem, men i går aftes kom der så svar fra en af overlægerene derfra... han sagde at det de havde skrevet ikke var afgørende, for kom det til en sag om varige mén, så skulle jeg igennem en lægefaglig vurdering, hvor de ikke ville gå ud fra min journal. Men han ville sige, at der ikke kunne være tvivl om, at de gener jeg har, er direkte følger af mit fald. Så fik da lidt information, som jeg kunne bruge... Det måtte jeg jo så hellere lige få sendt videre til advokaten i dag... Det er jo med at få alt med i sådan en situation :) 

I tirsdags var Bent til samtale på det nye Sundhedscenter i Kolding.. Han er nemlig stoppet med at ryge... Havde ærlig talt ALDRIG troet det skulle være en mulighed, at HAN ville stoppe med at ryge... men nu har han ikke røget siden tirsdag aften, og han savner det ikke siger han... Så jeg tror på han holder den... Han får jo betalt de remedier han bruger, fordi han er på kontanthjælp og der er KOL i hans familie, så det er ikke en udgift for os :) 

I dag er dagen gået hjemme ved mine forældre... min far hentede os tidligt i morges , fordi han gerne ville have mig med til samtale på sygehuset (han skulle over og snakke med dem om operation af hans hånd, og så mente han at 4 ører hører bedre end 2)... og da Bent alligevel skulle til Kolding, så kunne jeg jo lige så godt gøre det... 

Vi spiste så derhjemme i aften, og nu ligger vi på hver vores sofa og ser ishockey... det er altså guld det med at ligge på sofaen og lave INGENTING :) 

Håber I alle får en rigtig god fredag aften :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...