fredag den 13. marts 2015

Snart weekend

Ja, nu vil nogen af jer måske nok mene, at når jeg nu "bare går hjemme", så er det ikke weekend på samme måde, som ved dem, som arbejder eller går i skole..  men det er ikke helt rigtigt...

Jeg lærte på et jobsøgningsforløb, at selv om man går hjemme, så har man altså weekend på præcis samme måde som alle andre... og når klokken hver dag passerer 16, så har man fri, præcis som alle andre.. for man er jo ikke arbejdsløs i mere end de små 8 timer, som en normal arbejdsdag er på... resten af tiden er man jo ikke anderledes end alle de arbejdende... faktisk en god regel at leve efter...

Alle de ting, som jeg skal have lavet i løbet af en dag, dem sørger jeg for at lave mellem 8 og 16, for så kan jeg slappe af om aftenen... det er jo så også om dagen, jeg skal have fat i de folk, som jeg enten skal ringe til eller maile til.. nu fx i denne uge har der været mange samtaler og mails til og fra advokat, og dem er jeg jo nødt til, så vidt muligt, at få klaret mens advokaten er på arbejde... Altså, selvfølgelig kan jeg jo maile til hende døgnet rundt, hvis der er noget jeg er i tvivl om, men jeg forsøger at holde mine daglige gøremål til mellem kl. 8 og 16, og så i så vidt omfang som muligt, at holde weekenderne "arbejdsfri"... med mindre det selvfølgelig drejer sig om havearbejde eller sådan noget husligt praktisk noget...

I dag stod jeg op før kl. 8... Bent og jeg vågnede på præcis samme tid (7:40) og kiggede på hinanden, for derefter at kaste et blik på vækkeuret... det skulle først ringe kl. 8, men når vi nu var vågne kunne vi jo lige så godt stå op... Det sker ikke tit, at vi vågner på samme tid før vækkeuret ringer...

Skulle så have fat i lægen i dag for at få en kopi af min journal efter faldet, som jeg skal sende til advokaten... det er helt vildt, så meget der skal ordnes... men det skal jo gøres :) og så kunne jeg jo nå at få det ordnet inden weekenden...

Fulgte så Bent til toget, og så gik jeg hen til lægen og hentede papirerne... en lille frisk og hurtig gåtur, som dog trak ud pga svimmelhed... det er altså ikke nemt når jeg føler jeg hele tiden skal besvime... men anyway, fik da ordnet det hele...

Nu har jeg så fået sendt mail til advokaten, fået sat en vask over og ordnet den smule opvask, der stod... så nu kan jeg nyde en kop kaffe og lidt fjernsyn og bare slappe af.. det kan jeg mærke kroppen har brug for i dag :)

Ha' en rigtig god fredag derude :)

2 kommentarer:

  1. Jeg giver dig ret!
    Selvom man er hjemmegående, så er det ligeså meget weekend for en selvom man ikke er ude at arbejde! Jeg har ofte fået smidt det i hovedet, men netop i hverdagen ER der jo en del at lave, man sidder ikke bare og dovner den af som mange tror..

    Håber i har en god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis :)
      Jeg har også tit hørt den der med, at når man "bare" går hjemme, så har man jo weekend hver dag, og helligdage kan man ikke tillade sig at se frem til, for de er jo ikke anderledes end andre dage... Øh jo... det mener jeg altså godt jeg kan.
      Og netop fordi jeg går hjemme, kan jeg hygge mig med Bent og evt gæster om aftenen og i weekenden, for alt det huslige og praktiske HAR jeg ordnet i løbet af ugen når jeg går hjemme.
      Jo tak, vi har en hyggelig weekend :) har en weekend, hvor vi bare skal være herhjemme og hygge os :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...