tirsdag den 24. marts 2015

Det med svigermødre

Jeg er én af dem (nok af de mange), som har hørt mange skrækhistorier om mænd og deres svigermødre... men jeg synes ikke, jeg har hørt helt så mange om kvinder, som har problemer med deres svigermødre... og "hvordan kan det være?", tænker jeg så indimellem...

For jeg VED, der sidder andre kvinder, derude, som har et lige så anstrengt, for ikke at sige ikke eksisterende, forhold til sin svigermor, som jeg har...

Nogle af jer ved jo nok, at vi overhovedet INGEN kontakt har med Bents mor... det har ikke hele tiden været sådan... de første små 3,5 år vi var sammen, der havde vi en god kontakt med hende og hendes mand (som også er Bents onkel), men det sluttede i sommeren 2011 efter hun åbenlyst i en sms til Bent, opfordrede ham til at droppe mig, da der ikke var andet end problemer med mig (mente hun, fordi hun ikke kunne manipulere med mig og styre mig som en anden majonetdukke)... Hendes besked lød ordret: "Fatter ikke du gider ødelægge dit liv på at være sammen med Mette. Der er jo ikke andet end problemer når du er sammen med hende. Du kan jo få mange der er bedre end hende."

Bent gav hende så besked på at holde sig væk fra vores liv, for det var mig han elskede, og det skulle hun slet ikke blande sig i, for det var jo hende, som skabte problemerne... 

Inden da, havde der selvfølgelig været nogle små episoder, hvor jeg havde ønsket hende hen, hvor peberet gror... fx havde hun tendens til, hver gang hun kom ud til os, så var der lige en af Bents ex-kærester, som hun lige skulle hilse Bent fra.... og hver gang skulle jeg høre om en eller anden, som var gravid... da Bents søster på et tidspunkt var gravid med tvillinger, var det stort set det eneste hun snakkede om, når hun besøgte os... Og der fik jeg altså nok... jeg sad selv og gerne ville have børn, men havde allerede da en fornemmelse af, at det måske ikke kunne lade sig gøre, så det var da det sidste jeg havde behov for at høre om HELE tiden... 

Hun gik og sladrede om både Bent og jeg til Bent's ex-kærester, hvilket resulterede i at de meget forkerte mennesker pludselig vidste nogle ting, som jeg ikke ønskede de skulle vide... Hun mente dog ikke, at hun havde gjort noget forkert... 

Da vi så brød kontakten til hende og hendes mand i 2011, startede de så begge med at svine mig til overfor Bent's familie.. dog ikke overfor Bent's faster, som er en af de eneste vi har kontakt til fra den side af familien... Bent's faster har et lige så anstrengt forhold til Bent's mor, som jeg har, og hun minder hende gerne om det... Bent's mor har så gentagne gange siddet nede ved Bent's faster og sagt at hun savnede os så meget, og at hun så gerne ville rette op på forholdet igen... og hun har slet ikke kunne forstå, hvorfor vi ikke har kunnet snakke sammen... 

Sidste sommer gav vi så både Bent's mor og onkel en chance, ovenpå alt det, der var sket med Jessica... de havde jo ligesom gemt hende og løjet om det, selv om de vidste politiet ledte efter hende, så vi besluttede os for, at vi var nødt til at snakke med dem, så de ikke kun havde Jessicas løgne at forholde sig til, men så de også havde historien fra vores side... det kunne vi dog have sparet os, for lige så snart de havde været herude, så havde de ringet og snakket med Jessicas mor, og så var vi jo lige vidt igen... 

Nu har vi endegyldigt ingen kontakt til dem, sådanne mennesker er der simpelthen ikke plads til i mit liv... det er livet altså for kort til... 

Jeg har en svigerfar - min svigermor kunne lige så godt være død, da hun ingen betydning har for mig overhovedet... hun hader mig, og det er satme gengældt!!!!

2 kommentarer:

  1. Daaamn en historie! Jeg er ærlig glad for at i ikke har kontakt med din svigermor, for hun virker som en værre *!
    Selv var jeg heldig at have hvad jeg mener, var verdens bedste svigermor - efterfølgende havde vi stadig kontakt op til flere gange om ugen, samt hun så mig stadig som sin svigerdatter og jeg indrømmer gerne hun stadig er som en svigermor for mig :) hun kunne viiirkelig ikke lide min eks' kæreste som kom ind i billedet (som heldigvis er væk igen), hun prøvede at ødelægge min tidligere svigermors og mit venskab.. Men vi har det alle godt igen heldigvis :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min svigermor er en rigtig heks... bare den med, at hun altid skulle nævne Bents ex-kærester, når hun vidste, hvor meget de var interesserede i at få Bent tilbage igen.

      Jeg er bestemt også glad for, at vi ikke har nogen som helst kontakt med hende og hendes mand længere. Jeg er af den holdning, at man skal give folk en chance for at vise de har forandret sig, men når den chance så er forpasset, så får de bestemt ikke flere chancer.

      Er da glad for at høre, at dit forhold til din tidligere svigermor er blevet godt igen :) at det ikke lykkedes andre at ødelægge det :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...