mandag den 3. november 2014

Tysklandstur, Julepynt og julestjerne

Har været en weekend, der 100% har stået i familiens tegn...

Fredag morgen vågnede jeg kl. tidligt, fordi der var en vovse, som meget gerne ville ud... og da jeg så var oppe, kunne jeg ikke falde i søvn... som nogle måske fandt ud af, så var der problemer med at pengene skulle gå ind i bl.a Nordea, så jeg måtte vente med at gå ned og hæve penge til efter kl. 9 - det gjorde nu heller ikke det store, for skulle lige have handlet et par ting, og der skulle butikkerne jo også lige åbne...
Fik så købt 2 skrabejulekalendere, som nu hænger fint på køleskabet..


Efter Bent var stået op, gik vi og ordnede et par småting herhjemme og fik støvsuget... og der blev lige bestilt nogle af de sidste julegaver, så nu mangler vi kun 2 eller 3.... det er skønt at være så langt allerede..

Ved 2 tiden kom mine forældre, fordi Bent, min mor og jeg skulle til Tyskland, og så mente far, at han ville være hundesitter imens... ikke at hundene ikke kunne være selv hjemme de timer, men min far elsker de hunde, så han benytter enhver lejlighed til enten at komme ud til dem, eller også at de skal hjem til dem...

Vi kørte så mod Tyskland, og gjorde pitstop ved Arwos Genbrug i Padborg, for skulle da lige hilse på :) og så røg der lige lidt julepynt med ned i kurven, så det gjorde mig jo absolut ikke noget..

 

Så kørte vi ellers over grænsen, og kors hvor var der mange mennesker... det var næsten ikke til at holde ud, men vi fik da handlet alt hvad vi skulle bruge, og så gik turen hjem igen... Hjem til Vamdrup og læsse af, have far og hundene med i bilen, og så gik turen til Kolding, hjem med mine forældre... Vi fik så lige en burger inden vi kørte mod Vamdrup igen... havde fået lov til at tage mine forældres bil hjem, for vi skulle alligevel derhjem og spise suppe i lørdags...

Lørdag gik turen så atter mod Kolding, hundene havde overnattet hos deres "plejeforældre" - igen den med at de er så glade for dem - så Bent og jeg kunne stille og roligt blive færdige herhjemme... Vi var så lige en tur i Bauhaus for at se om de havde et stik, vi skulle bruge, men nix det havde de ikke... Så købte vi i stedet 2 rigtig flotte julestjerner, hvor jeg fik den ene, og min mor fik den anden...
Og så var mors dag reddet...

Hen på eftermiddagen ville jeg så lige en tur i storcenteret og kigge, og utroligt nok var der faktisk ikke så mange deroppe, som jeg havde troet, der ville være... fik så lige handlet lidt ind til juleaften, bl.a var der tilbud på ænder, så nu er maden da i hvert fald sikret :)

Lørdag mente mine forældre så at vi lige så godt kunne kommer derhjem og få det sidste af suppen til frokost i går, for så kunne vi jo tage bilen hjem igen lørdag aften.. det gjorde mig så intet, for da jeg så havde kørt Bent og hundene hjem, kørte jeg i Bilka efter en bryllupsdagsgave til mine forældre... I dag har de nemlig været gift i 35 år, så det er 10 år siden N.P. Johnsens fyrværekrifabrik sprang i luften i Seest ved Kolding. Det skete nemlig på mine forældres sølvbryllupsdag... Husker det som var det i går...

I går aftes stod den så bare på NFL hele aftenen... det var jo da vel for pokker søndag :) fik mig så lige en lur på sofaen, havde sådan hovedpine og var ekstremt træt...

I dag skal vi en tur i ABC og handle lidt, ellers står den på lidt husligt og ellers skal vi bare hygge os...

I fredags gav jeg også Bent en lille gave :) Vi skal i december på endagstur til København, over og se Jul i Tivoli :) Det er noget vi begge godt kunne tænke os, og så mente jeg, at jeg ville give ham en tur derover, så han også kan få tankerne lidt væk fra alt det han har at slås med..  Og jeg glæder mig helt vildt.

3 kommentarer:

  1. Det er sådan et dejligt indlæg.. Det lyder til at i har haft nogle gode dage, det er sååå dejligt..
    Synes det er så fedt at i skal en tur til kbh, jeg er selv ret misundelig.. Skal i overnatte eller??

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en rigtig god weekend :) og vi har hygget os så meget...

      Vi tager af sted til Kbh om morgenen med toget, og så kommer vi hjem ved 23 tiden igen :) glæder mig så meget..

      Knus <3

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...