torsdag den 20. november 2014

Et par dage i julehyggens tegn

De sidste par dage har Bent og mig brugt på julehygge herhjemme... måske lidt tidligt vil nogen mene, men jeg har nydt det... har haft brug for bare at hygge...

Vi har fået det sidste julepynt op, og nu stopper folk med børn op udenfor vinduerne og kigger ind... jamen det er jo hyggeligt.. forleden overhørte Bent et yngre pars samtale, da de gik udenfor.. og pigen sagde at det jo nærmest var som taget ud af historier om jul i gamle dage... og det vælger jeg at tage som en kompliment :)

Vi har også fået bagt en hulens masse småkager: brunkager, vanillekranse, brune fedtkager, jødekager, fedtebrød, kokosmakroner og honningkager... så nu mangler vi ikke så meget før vi er helt klar til december :)

Normalt plejer vi altså ikke at være så tidligt på den med at bage, men i år skal vi holde julehygge 1. søndag i advent, så i år ville jeg gerne være færdig inden, så vi har lidt at servere den dag.... og så har vi bagt til mine forældre også... normalt plejer min mor og jeg at dele småkagerne imellem os, så jeg bager nogle og hun bager nogle andre... men i år ville vi hjælpe hende lidt, også fordi hun har nok at spekulere på med min mormor og arbejde og det hele... så vi har valgt at ordne det hele... så kan hun også slappe lidt mere af i december... det trænger hun til...

De sidste par dage har Bent og jeg været ude og gå nogle gode lange ture om aftenen... det er så hyggeligt, og jeg nyder at komme lidt ud... og så falder jeg ikke bare hen foran fjernsynet, som jeg ellers højst sandsynligt ville have gjort... jeg er så træt for tiden, så det er bare med at komme ud :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...