mandag den 16. december 2013

16. december

I dag vil jeg fortælle om mit dårligste juleminde...

man hører ofte om alle de gode minder folk har om julen... men hvor tit hører vi egentlig om de mindre gode minder...

Mit dårligste december minde er uden tvivl fra julen 1994, hvor min farmor døde 1. december... selv om det er så mange år siden, kan jeg stadig huske det, som var det i går..

Det år havde jeg ikke meget lyst til noget som helst, der havde med julen at gøre.. og mit eneste ønske var at min farmor kom tilbage til os.. set i bakspejlet var jeg jo selvfølgelig naiv, men jeg troede fuldt og fast på, at hvis jeg håbede og bad (jeg var virkelig villig til hvad som helst), så kom hun tilbage og fejrede jul sammen med os...

Hele december måned gik jeg og græd, og kunne ikke forstå vi skulle fejre Jesus fødsel, når Gud nu havde taget min farmor fra mig lige på det tidspunkt.... selv om mine forældre gjorde deres til at julen ikke blev dårlig for nogen af os, så var det alligevel ikke jul, som det plejede at være.. og det er der jo i bund og grund ikke noget at sige til...

Men hvor om alt er, så blev det jo alligevel juleaften selv det år, og selv om det var en jul der på ingen måder levede op til mine forventninger, så  hyggede vi os jo alligevel :)

Har I nogen dårlige juleminder??? eller december minder for den sags skyld... det behøver ikke nødvendigvis at være fra selve juleaften :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...