tirsdag den 10. december 2013

10. december

Så er der kun 14 dage til juleaften... Jeg har i dag valgt at fortælle 10 ting jeg forbinder med rigtig jul...
  1. Masser af julepynt - ikke alt det nymoderne julepynt, men en masse af det gode gamle julepynt. Vi har en masse julepynt fra dengang jeg var barn, samt en del fra Bent også :) Ingen af os er til en moderne jul, men holder os mere til gammeldags jul :)
  2. Hjemmebagte småkager. Jeg er ikke typen der er så meget til købte småkager til jul. Altså de kan da sagtens spises, men det er nu ikke det samme, som de hjemmebagte.
  3. Gaver... og nu mener jeg ikke kun det med at få gaver... Jeg elsker at give gaver... elsker at finde lige netop dét vi skal give, og så derefter hygge mig med at sidde og pakke det ind.
  4. Adventskrans... Bent binder altid selv vores adventskrans, og så pynter jeg den... der er ikke noget bestemt pynt jeg bruger til den.. Det er lidt forskelligt, alt efter hvilken farve lys vi bruger. Vi har godt nok også nogle adventslysestager, og dem bruger vi da godt nok også, men det er ikke ensbetydende med at den gode gamle granadventskrans bliver droppet :)
  5. Julekalendere i fjernsynet.... Jeg har førhen elsket at sidde og se et nyt afsnit hver aften... dog har der igennem mange år ikke rigtig været nogen julekalender, der har fanget mig... Men så kom Ludvig og Julemanden forrige år, og den fangede mig med det samme... så den fulgte jeg troligt med i, og har den da også på DVD.
  6. Gåture og kigge på folks udendørs juleudsmykninger... Jeg elsker at gå nogle ture i løbet af december og se hvad folk gør ud af at pynte deres huse til jul...
  7. Julekort... Jeg elsker julekort, og synes virkelig julekort er en af julens højdepunkter.
  8. Juledekorationer.... Vi har minimum 2 hjemmelavede juledekorationer hvert år... 1 kalenderlysdekoration samt en anden dekoration i stuen... det er så hyggeligt...
  9. Hjemmelavet konfekt... Igen noget hjemmelavet... Jeg er vokset op med at man selv lavede alt til jul... Ergo også flere slags hjemmelavet konfekt... Det er noget jeg så selv har taget med videre, og vi bruger gerne nogle aftener på at lave lidt så der er til december :)
  10. Har en tendens med at jeg helst gerne vil have et stykke nyt julepynt hvert år :) Det behøver ikke være noget fabriksnyt, men jeg kan sagtens gå i en genbrugsbutik og købe noget julepynt, som jeg synes er sødt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...