torsdag den 5. december 2013

5. december

 
Så er vi nået til d. 5. december... Dagens emne er: Sne :)
 
Når jeg sidder og tænker tilbage, syntes jeg altid der var sne til vinter da jeg var barn... masser af sne :) selvfølgelig har der ikke været sne hvert år, men sådan husker jeg det altså :)
 
Kan huske vi tit kælkede på den legeplads, der lå ved siden af min farmor og farfars hus... der var nemlig en god kælkebakke derover.. når jeg ser den i dag, synes jeg ikke den er noget særligt, men som barn, syntes jeg den var helt kanon :)
 
Kan huske vi tit havde sneboldkampe dengang vi var mindre.. vi var en del børn hjemme på vejen, så der var altid godt gang i den når der kom sne :)
 
Jeg kan godt lide sne... vil ikke sige jeg elsker sne, men kan godt lide det (i begrænsede mængder)... er ikke så meget for alt for meget køren, når kommunerne er så dårlige til at rydde sne... Bevares det er da hyggeligt nok når der er sne juleaften, men hvis det er, som det har været de senere år, hvor der nærmest er sne fra starten af december og frem til marts, ja så er det altså for meget synes jeg....
 
Hundene elsker det, og selvfølgelig kan jeg da også se det sjove i at tonse rundt i sneen med hundene :) de sidste 2 vintre, har vi ikke haft have, så der har vi skulle ud og gå med hundene minimum 3 gange om dagen, og der var det bestemt ikke nogen lykke at skulle ud på de glatte fortove og veje... Det kan altså godt være pisse belastende at der er så mange der ikke rydder deres fortove, når man selv gør alt for at holde sit eget fortov snefrit :/
 
Men når det så er sagt, så kan man jo finde på mange ting at foretage sig udendørs, når der ligger et tykt lag sne i haverne :) Man kan jo bygge snemænd og have sneboldkamp :)
 
Og når man så har leget ude i sneen i mange timer, så er det da hyggeligt at gå indenfor og putte sig under et tæppe og nyde en kop varm kakao :)
 
Her får I lige et par stemningsbilleder fra sidste vinter:
 



 
Hvordan har I det med sne??? 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...