fredag den 27. januar 2017

Mindfullness

I mandags var jeg for første gang til mindfullness, og vorherre bevares, hvor var det da bare røvkedeligt (undskyld mit sprog)...

Jeg havde i forvejen ikke de store forventninger, men jeg havde nu troet det var lidt noget andet end det viste sig at være..

Vi er deroppe 2 timer, og ud af de 2 timer i mandags brugte vi største delen af tiden siddende på en stol og lave forskellige meditationsøvelser... ej men altså, jeg stod af relativt hurtigt under første øvelse, for det er noget med at være fokuserede, og det har jeg altså pænt svært ved, når det er mere end 5 minutter ad gangen... jeg kan ikke sidde og koncentrere mig om noget, når jeg samtidig skal fokusere på, hvad hende underviseren sagde eller læste op... så jeg sad det meste af tiden bare og kiggede på en plet på gulvet og rykkede lidt rundt i stolen...

På mandag skal jeg (heldigvis) til lægen, så der slipper jeg, men jeg overvejer virkelig at springe fra, for jeg føler simpelthen ikke, jeg kan rumme det oppe i mit lille hoved, og jeg kan ærlig talt ikke se, hvordan i alverden det skal kunne hjælpe mig med at håndtere mine smerter...

Nogen med positiv erfaring med mindfullness?

2 kommentarer:

  1. Jeg har været på mindfullness kursus to gange nu og jeg kan simpelthen ikke lave de øvelser der. Jeg bliver utålmodig i kroppen og jeg kan ikke tømme hovedet for tanker. Og jeg kan da slet ikke koncentrere mig om min vejrtrækning, mit knæ, mine fingre og intet andet samtidig med. Jeg tænker konstant på lyde, dem der sidder omkring mig og om de kigger på mig osv osv osv... Har dog fundet ud af at det nok er pga. min ADD at jeg ikke kan klare de øvelser, men den diagnose havde jeg ikke fået da jeg blev sendt på kursus. Men nu ved jeg at det er stort set umuligt for mig at meditere. Selvom jeg ville elske at jeg kunne. Ville hjælpe så meget psykisk og mentalt. Så jeg føler med dig. Misunder folk det lykkedes for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså, jeg tror da bestemt også at det ville være super, hvis jeg altså kunne fokusere på det... men som du også nævner, så kan jeg ikke både fokusere på fingre, hænder, tæer osv samtidig med at jeg skal lytte til én, som fortæller mig, at jeg skal fokusere på de ting.
      Jo mere jeg koncentrerer mig, jo mere hovedpine får jeg, og så koncentrerer jeg mig om hovedpinen i stedet for, fordi den simpelthen "overdøver" det andet.
      Nu har jeg heldigvis en lægetid i morgen, så det er første næste mandag jeg igen skal af sted, men om jeg så holder alle 8 uger, det må tiden vise :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...