tirsdag den 10. januar 2017

En ud af mange

Når jeg sådan sidder og kigger rundt på de sociale medier, så tænker jeg ofte over, hvor populært, det egentlig er at blogge... i dag er der jo næsten flere bloggere end der er ikke-bloggere... ej, altså selvfølgelig er der ikke det, men I ved, hvad jeg mener ☺

Nu er jeg jo en af dem, som trofast sidder foran skærmen HVERT år og ser Paradise Hotel - don't judge me - og størstedelen af de kvindelige deltager enten har eller får deres egen blog... og bevares, det gør mig da ingenting, men altså, hvis ikke de gider blogge, når  Paradise bølgen lægger sig, så kan de jo lige så godt lade være - just my opinion...

Blogverdenen er jo nærmest eksploderet, og jeg synes det er synd, at så mange bloggere kopierer hinanden fuldt ud.. altså det er ok, at man måske samler inspiration til egne indlæg rundt omkring, men nærmest at kopiere en anden bloggers indlæg, og så blot ændre et par enkelte ord, og så udgive det som om det er ens eget - det er altså ikke i orden. For selvfølgelig kan 2 mennesker opleve nogle af de samme ting, men 2 personers liv kan sgu ikke være 99% identiske.

Jeg læser med på en del blogs, og jeg er da indimellem faldet over indlæg, som jeg er sikker på, jeg har set før... hvor jeg så kan konstatere at det har jeg altså også, blot på en anden blog... altså, vær dog ærlig og indrøm, hvis du ikke lige kan finde inspiration til at blogge... eller sig til dig selv, at det er ok at springe en dag eller to over, så du ikke blogger hver eneste dag, når halvdelen af indlæggene er kopier..

Indimellem kan der godt gå nogle dage, hvor jeg simpelthen ikke får skrevet om noget som helst herinde... det er de dage, hvor hjernen er fuldstændig blottet for idéer... eller hvor jeg simpelthen ikke synes mit liv er spændende nok at fortælle omverdenen om...

Min blog er 100% min egen personlige, og hvis jeg endelig finder inspiration på en anden blog, så henviser jeg til den anden blog og det indlæg, som jeg har efterlignet lidt... det er sgu det mindste man kan gøre ☺



4 kommentarer:

  1. Jeg kan 100% sætte mig ind i det du skriver. Jeg har selv mange gange oplevet at mine indlæg bliver "lånt" og omskrevet en smule... Jeg ville være beæret over at folk får inspiration hos mig, men direkte gengive det jeg skriver eller delvist kopiere pisser mig af. /: Det sker desværre stadig den dag i dag, men det er satme også svært at kunne beholde sine ting for sig selv.
    Jo man kan have de samme interesser osv, men så skriv da for fanden din egen tekst! Får sådan lyst til at skrige det ind i hovedet på folk når jeg opdager det. :D

    Nu hvor jeg er her. Sender dig lige en kæmpe virtuel krammer. Savner dig. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt sjovt, så havde jeg dig meget i tankerne, da jeg skrev dette indlæg :)

      Ja, altså man kan godt låne lidt hist og her, men det med at man direkte kopierer... det kan altså også få mit pis i kog... nogle gange kan man også se det på den måde indlægget er formuleret på. Hvis de eventuelle fejl, der er, ikke er nogen, som den pågældende normalt laver, så er det lidt dumt, at man ikke lige har læst det igennem én gang mere inden man trykkede udgiv, for det viser jo helt sikkert at man har "lånt" lidt andre steder.

      Kæmpe kram tilbage til dig <3 Savner dig også helt vildt <3

      Slet
  2. Jeg forstår ikke altid denne blog-verden.. ha ha

    Jeg tænker tit på at de indlæg jeg skriver gerne må være noget nyt, noget jeg ikke selv har prøvet før.. Nogen gange kommer det bare til mig, andre gange lader jeg mig inspirer.. synes det er fedt at inspirer hinanden, men det der med at kopiere, det er ret kedeligt.. Det er som om nogen tror man som blogger skal være på en bestemt måde. eller måske ikke selv ejer fantasi.. :P

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller intet i mod at man samler inspiration andre steder, og det gør jeg da også selv indimellem.

      Tror måske også nogle gange, at det er lidt en "skjult regel", at man helst skal blogge om de og de ting... om end, det ikke er en regel jeg kender til eller har i sinde at rette mig efter...

      Jeg blogger om de ting, som falder mig ind... altså selvfølgelig kan man godt være med i en challenge eller være med på den med "Den positive krukke", men at det overordnede emne er det samme betyder jo ikke, at jeg skal skrive min introduktion nøjagtig som de x antal andre der er med :)

      Man skal jo også have en hvis fantasi for at blogge :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...