onsdag den 4. januar 2017

Nytårsaften

Ja, det er nok ikke gået nogens næse forbi, at det var nytårsaften i lørdags (surprise surprise)... vi var herhjemme med mine forældre og min bror, og vi havde en rigtig rigtig god og hyggelig aften...

Vi fik lavet så  meget som muligt fredag aften inden vi gik i seng, så jeg havde planlagt at sove lidt længere lørdag, men goddav da, jeg vågnede (traditionen tro) ved 8:30 tiden, og selv om jeg blev liggende inde i sengen, så kunne jeg ikke falde i søvn igen... så jeg stod op og gik til bageren og i Brugsen og handlede det sidste til aftenens menuer..

Bent stod op ved 10 tiden, og så gik vi og hyggede os formiddagen igennem, og fik ordnet nogle af de ting, der skulle ordnes...

Ved middagstid gik vi en tur med hundene, så de kunne få deres daglige tur, og så de samtidig kunne få brugt noget energi...

Da vi kom tilbage gik vi i bad inden gæsterne ankom, og så kunne vi jo blive færdige...

Mine forældre og bror kom herud ved 15 tiden, og så startede hyggen... min mor, min bror og jeg gik så hen på eftermiddagen en tur, så vi kunne få lidt frisk luft inden vi skulle spise...

Mens vi stod og lavede tarteletfyld skete katastrofen - TV-signalet forsvandt - det er nok heller ikke gået manges næse forbi, at YouSee selveste nytårsaften blev ramt af et nedbrud af de helt store... heldigvis slog jeg internetdelingen til på mobilen, og så loggede vi på mine forældres Stofa a web-TV og så reddede vi da både Dronningens Nytårstale samt underholdning til aftenen samt Rådhusklokkerne ved midnat.

Men nå, vi fik en masse god mad at spise, og efter hovedretten havde vi pakkeleg... det har vi ikke tidligere haft nytårsaften, men vi blev enige om at det skulle vi altså i år, da timerne nytårsaften godt kan blive lidt lange... Og det var da også vildt sjovt - præcis som til jul... min mor lever sig simpelthen sådan ind i det, så der gik lidt sport i at stjæle hendes pakker.. vi havde så aftalt, at den ene gave, som hun simpelthen kæmpede med næb og klør for at få, ville vi give hende uanset hvad, men det vidste hun ikke, så hun mulede noget, når vi tog den fra hende... men det er jo bare for sjov, og når bare vi hyggede os, så var det jo hovedsagen ☺

Da klokken ramte midnat fik vi skålet i champagne og fik hjemmelavet kransekage, og så var vi ude og skyde af og ønske genboerne og deres gæster godt nytår... og så gik vi indenfor og fik vores traditionelle natmad (franskbrød med rejer eller laks)... da klokken var omkring 2, kunne jeg ikke holde mig vågen længere, så der var det godnat for mit vedkommende...

Til slut får I lige nogle billeder fra vores nytårsaften.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...