mandag den 5. januar 2015

Oprydning

Vil på forhånd advare, at dette indlæg måske vil støde nogen, og nogen vil måske kalde os kolde og kyniske, men det er noget vi har haft behov for at gøre...

Imellem jul og nytår ryddede jeg op i nogle af alle Jessicas kasser, som stod ovenpå.. vi har henvendt os til hendes mor for at høre hvordan og hvorledes vi skulle gøre med tingene, men der er intet svar kommet overhovedet... hun har INTET bedt om at få over, og eftersom hun har været derovre i mere end et halvt år, så gad vi efterhånden ikke have det hele stående og fylde længere, så vi sorterede i det og solgte noget af det... og en del er røget til genbrug...

Billederne, som vi har haft hængende af hende i stuen er også pillet ned...

Vi har direkte fået at vide fra Jessica at vi skal fucke ud af hendes liv, og lade hende leve sit liv som hun har lyst til.. for nu har hun endelig fået et ordentligt liv,  og hun ønsker ikke vi er en del af det...

Og når det er hendes holdning, så kan jeg ærlig talt ikke se, hvorfor jeg skal spilde noget plads i mit hjem på hende... det er hun, i mine øjne, satme ikke værd... ikke når hun behandler os på den måde efter alt, hvad vi, og især jeg har gjort for hende...

Der er ikke mange, der ved det, men tilbage i 2009 var Jessica indvolveret i en pædofilsag... under en ferie hos sin mormor og morfar havde morfaren bedt hende om at tage nogle nøgenbilleder af sig selv, når hun kom hjem og så sende dem via mobilen til ham... Jessica gjorde som hun blev bedt om, men grundet ualmindelige store ekstraregninger, kunne hun ikke sende MMS fra sin telefon, så hun lod billederne ligge på sin telefon...

Jeg opdagede dem så tilfældigt en dag, hvor jeg skulle låne hendes telefon, og vi konfronterede hende så med det... hun blev hysterisk og ville ikke ud med, hvem der havde bedt hende om det... for vi var godt klar over at hun var nøje instrueret... Vi kunne ikke få noget ud af hende, så vi kontaktede hendes mor, som lovede at hun ville tage en snak med Jessica, når hun den efterfølgende weekend skulle over til hende... da weekenden var omme og Jessica igen var hjemme ved os, spurgte vi ind til weekenden og spurgte igen ind til det med billederne... hun gik fuldstændig amok, og sagde at hun havde fortalt sin mor, hvem det var, så vi kunne jo bare spørge hende... det gjorde Bent så... moren benægtede dog ethvert kendskab til noget som helst (hun har diagnosen Lystløgner og vi kan høre på hende, når hun lyver, og det var tydeligt at det gjorde hun her).. vi valgte så at tage fat i Jessicas lærer, for denne her sag kunne vi ikke længere stå alene med.. Jessica kom så til nogle samtaler med en AKT terapeut, men heller ikke hun kunne få noget ud af Jessica... I  mellemtiden var vi nærmest begyndt at mistænke alle mænd, som kom hjemme ved os, og det pinte os, at hun ikke bare ville sige, hvem det var...

En aften, hvor vi sad og så fjernsyn derhjemme kom Jessica ned til os, og sagde at hun gerne ville fortælle hvem det var, der stod bag.. hun sagde så at det var hendes morfar, og da vi sagde hvorfor hun ikke bare havde fortalt det noget før, var hendes svar at hun havde sagt det til sin mor, men at moren havde givet hende gaver, for IKKE at fortælle noget til os, da det ikke ragede os, hvem der havde bedt Jessica tage billederne...

Så startede sag ved politiet og det hele, og vi blev bedt om at holde Jessica fra hendes mor og alle, som i det hele taget havde kontakt med hendes mor...

Under hele sagen var det mig, som sad og holdt Jessica i hånden og mig, som sad og trøstede hende når hun ikke kunne sove, fordi hun var bange for om hendes mor eller morfar kom efter hende...

Det er mig, som har skullet hjælpe Jessica op, HVER gang hendes mor har svigtet, og det ikke lige har passet hende at være mor for pigen (og det er ikke kun sket 3-4 gange, nok nærmere det 10-15 dobbelte i de år, jeg har været en del af Jessicas liv)... og jeg aner virkelig ikke, hvad der foregår i pigens hoved... hvis der ærlig talt foregår ret meget...

Og så er det her bare takken... Jeg har gjort mere for hende end hendes mor nogensinde har gjort... så sent som i maj sidste år skrev hendes mor direkte til hende, at hun ikke længere så sig selv som værende Jessicas mor, så Jessica skulle ikke gå og sige, at hun var hendes datter, for det var hun ikke. Moren ville aldrig se Jessica for sine øjne igen. Men det holdt ikke længe...

Jessica er endda begyndt at tage kontakt til flere af Bents ex'er, og de kan bestemt ikke lide mig.. fik en henvendelse på FB forleden, hvor der blev hentydet til nogle ting, som kun Jessica ved om mig... så hvis ikke hun selv har skrevet den, så har hun haft munden lidt for meget åben...

Så jeg har en grund til at pakke alle minder om Jessica ned, hun er ikke længere en del af mit liv... ja hun er Bents datter, men dermed ikke sagt hun er en del af vores liv... det har hun selv valgt ikke at være...


2 kommentarer:

  1. Der er ikke andet at gøre når man har givet besked videre.
    Det må være en hård process, men jeg gætter på at den er befriende når man tænker på alt det som hun og I har været igennem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) ja, det er enormt befriende nu, hvor det er væk. Selv om det har været hårdt, så var noget af det hårdeste at kigge på billederne og hendes ting, og hele tiden tænke på, hvad vi havde gjort forkert. Og så tog vi beslutningen om at nu skulle det væk, hvis vi også skulle have en chance for at komme videre.

      Vi har gjort alt, hvad der stod i vores magt for at hjælpe hende, og når vi så bare får sådan en besked fra hende, så stopper vores lyst til at hjælpe.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...