lørdag den 31. januar 2015

Det handler om ferie

Sad i går og læste GiZmo's indlæg om udlandsrejser, og det inspirerede mig lidt til selv at fortælle lidt om mine ferier... 

Jeg er absolut mest fan af at være på ferie i Danmark om sommeren... ikke at der ikke er mange steder i udlandet, jeg godt kunne tænke mig at se, men jeg har det bare ikke alt for godt med at det er for varmt... så skal jeg til udlandet, skal det ikke være når der er 30-40 graders varme.... 

Jeg er enormt kulturel, og kan ikke få en ferie til at gå med at ligge på stranden og slikke sol... det er slet ikke mig.. jeg keder mig efter en halv time... det er det samme, hvis jeg ligger herhjemme i haven og tager sol... jeg har ikke ro til at ligge for længe, så skal der ske noget... jeg kan til nød lige strække den til en lille time, hvis jeg ligger og læser.. men så skal jeg også helst lave noget andet... 

Altså, dermed ikke sagt jeg aldrig har været i udlandet.... for det har jeg nu altså... I 6. klasse var jeg med skolen i Tjekkiet... I 9. klasse gik turen til Norge med skolen... I 10. klasse gik turen til Delmenhorst (Tyskland) og London.. Da jeg gik på handelsskolen var vi på studietur i New York.. Derudover var jeg også på spejderlejr i Tyskland for 20 år siden, hvor jeg netop mødte GiZmo.. Men derudover er mine somre de seneste 25 år blevet brugt på Skiveren Camping... Har også været på et par andre campingpladser, men det har ikke været som erstatning for Skiveren, men kun som supplement..

I mine knap 33 år, har jeg været på camping følgende steder: Skiveren Camping (selvfølgelig), Saltum Strand Camping (var der i 1988 og 1989), Råbjerg Mile Camping (vi tog en uge der tilbage i 1990 efter vi havde været ved Skiveren en uge, og det var en stor skuffelse), Vedersø Klit Camping (har været der et par gange, men ikke så meget at råbe hurra for), Billund Camping (i forbindelse med besøg i Legoland) samt Mols Camping (en enkelt gang i forbindelse med vores gamle genbos 40 års fødselsdag - har ikke været der siden)...

Har prøvet at holde sommerferie på stort set alle måder, som man kan tænke sig, når man snakkerrcamping... Hytte, telt (både Villatelt og mit eget store telt), Camp-Let og campingvogn... Når vi er sammen med mine forældre på camping, så foregår det i en hytte, da der er toiletfaciliteter, som min mor kan bruge i forbindelse med hendes stomi.  Men jeg synes nu absolut en campingvogn er noget af det mest ferieagtige.... 

Da Bent og jeg var på bryllupsrejse tilbage i 2012 foregik det jo på netop Skiveren Camping i en af deres udlejningscampingvogne, og det var noget af det hyggeligste... Nu havde vi så også enormt godt vejr de 5 dage vi var deroppe, så det gjorde så også, at vi faktisk kun var inde i selve campingvognen, når vi skulle sove om natten... resten af tiden tilbragte vi enten udenfor, på gåture rundt på pladsen eller ved at bruge nogle af campingladsens mange faciliteter...


Tilbage i sommeren 2005 var jeg, som bekendt på camping ved Skiveren sammen med GiZmo, og vi havde nok den sjoveste ferie... rigtig tøseferie... noget jeg bestemt har savnet mange gange siden... Vi var af sted med mit "lille" telt i 5 dage, og vi hyggede os og havde det vildt sjovt (noget med en Falckbil og nøgler på bagsædet.. og så var der vist også noget med en pakke smør i hele kølertasken)..

GiZmo og jeg fik set en pokkers masse mens vi var af sted, men der blev også tid til at nyde det gode vejr (solen skinnede stort set hver dag da vi var af sted.. vi havde lige en enkelt dag med lidt regn, men det var kun en lille times tid max, og så havde vi sol igen.. Tror jeg har tæt på 400 billeder i det hele fra vores tur.. vi tog jo begge en del, og jeg sidder tit og kigger dem igennem og mindes en helt igennem skøn ferie :)

Ved ikke helt, om vi skal nordpå igen i år Bent og jeg... Det kommer an på så mange ting.. men nu bliver Bent jo 40 i år, så hvis vi kan få en bil stillet til rådighed, så kan det godt ske vi skal derop på forlænget weekend... det vil tiden vise :) 

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...