mandag den 14. oktober 2013

Mere mellem himmel og jord

Ved godt mange vil synes dette indlæg er skørt... men I don't care...

Gennem de senere år, er detrkommet flere og flere paranormale dokumentarer og lignende i fjernsynet... Og jeg er en af dem, der sluger det råt... Jeg er selv en af dem, der ofte oplever en masse åndelig aktivitet, så jeg kan ikke lade være med at tro, at der er mere mellem himmel og jord end vi kan se med det blotte øje...

For nogle år siden, boede Bent og mig i et stuehus på en gård langs Hærvejen... Gården havde i sin tid fungeret som Kro for mange af de soldater, der vandrede langs Hærvejen...

Jeg vågnede flere gange om natten ved lyden af barnegråd... og hver gang stod jeg op, og gik ind og kiggede til Jessica, for at se om det måske var hende der lå og græd... Men hun lå og snorkede hver gang, samtidig med at jeg kunne blive ved med at høre barnegråden. Andre gange kunne både Bent og mig høre en pigestemme grine i løbet af dagen. En dag, hvor jeg skulle op på jessicas værelse med hendes tøj, så jeg omridset af en lyshåret pige med store krøller, sidde og lege med Jessicas dukker, så jeg skyndte mig at gå igen.. Men siden den dag, hørte jeg ikke barnegråd om natten, men derimod så jeg ofte "pigen" stå i døråbningen ind til soveværelset om natten med en dukke i hånden.

Om aftenen når vi sad nede i stuen, kunne vi næsten hver aften høre fodtrin udenfor vinduerne - fodtrin af soldater, der gik i takt, og jeg så tit omridset af dem når de gik forbi vinduerne med geværer og alt deres oppakning.

Samme sted, havde vi også en gammel dame, som sad i en gyngestol udenfor gæsteværelserne om natten.. problemet var bare at der slet ikke stod nogen gyngestol, men en dag hørte vi tilfældigvis, at udlejerens mor (som engang havde ejet gården) altid plejede at sidde udenfor de tidligere børneværelser og holdt øje med børnene når de skulle sove.. og hun sad altid i en gyngestol....

Hernede, hvor vi bor nu, er der også ånder til stede... det er dog ikke dem alle, der vil os noget godt... jeg vågner tit om natten ved at jeg føler jeg bliver kvalt, og samtidig står hundene og gør og knurrer med rejste børster... Der er dog også én, som sidder i vindueskarmen indtil jeg falder i søvn og som samtidig sørger for at putte dynen godt ned om mig inden jeg falder i søvn... Har på fornemmelsen det godt kunne være min farmor,  da jeg ofte fornemmer hendes tilstedeværelse, men kan ikke sige det med sikkerhed :)

Der sidder måske nogle stykker derude, som tænker: "Kæft en tosse", og I kan kalde mig hvad I vil, men nogle oplever bare disse ting på en anden måde end andre, og er mere modtagelige end andre :) det gør mig jo ikke til et dårligere menneske...

1 kommentar:

  1. Jeg tror også der er mere imellem himmel og jord, især efter den clavoiance aften jeg var til i foråret.

    Mistede min veninde i februar og hende mærker jeg jævnligt hos mig. <3

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...