onsdag den 16. oktober 2013

10 ting jeg glæder mig til ved at flytte

På opfordring fra søde Jeanette kommer her en liste med 10 ting jeg glæder mig til ved at flytte:
  • Mere plads. Når man har 2 store hunde, som vi har, er det skønt med god plads. Desuden kan man jo aldrig vide, om man får brug for den ekstra plads på et tidspunkt :)
  • Flinke naboer: Vi kender naboerne fra da vi boede i lejligheden overfor. Og vi glæder os så meget til at komme tilbage til dem. Det er nok de naboer vi har savnet mest fra de steder vi har boet. Naboerne hernede er nogle kegler, som nærmest kæmper om at være mest snobbede.
  • Indkøb i gå-afstand: Her hvor vi bor nu, har vi ikke de store muligheder for at kunne gå rundt og handle ind. Eller jo, det har vi, hvis vi altså gider gå mellem 6 og 8 km ind til nærmeste købmand og derefter gå det samme tilbage igen. I Vamdrup skal vi bo lige overfor Fakta og 2 minutter fra Super Brugsen, og indenfor en halv time kan vi komme i ABC (Vamdrups billigste indkøbsmulighed).
  • Vi kan komme ud og gå. Da vi boede i Vamdrup sidst, gik vi rigtig mange ture - både med og uden vovser. Det glæder jeg mig til at kunne gøre igen.
  • Stort køkken: Jeg glæder mig så meget til at få et køkken med godt med plads. Vores køkken hernede er ikke småt, men det er skide upraktisk indrettet, så det bliver skønt at få et ordentligt køkken, hvor alt virker som det skal.
  • Radiatorer: Vi glæder os så ekstremt meget til at få radiatorer, som vi kan skrue op for, hvis det bliver for koldt. Ikke ligesom her, hvor vi må ofre penge på diverse varmekilder, fordi udlejer er bedøvende ligeglad med om vi skal dø af kulde (overdrivelse fremmer forståelsen) :)
  • Inge Blomsterhandler: Den ene af blomsterhandlerne i Vamdrup hedder Inge, og er en af min fars bekendte fra hans unge år. Hun er noget af det rareste, og det var hende der lavede min brudebuket :)
  • Venner: Vi har nogle af vores bedste venner i Vamdrup. Dem ser vi desværre ikke så tit, men det bliver ændret når vi bor i byen igen. Min veninde Mette og mig har det så sjovt når vi er sammen, så det bliver dejligt at kunne smutte hen til hende og tøsesnakke uden vores mænd :)
  • Familie: Vi har stort set det meste af vores familie i en radius af 15 km fra Vamdrup, så det bliver dejligt at kunne besøge dem til en kop kaffe, og ikke som nu, hvor vi ser dem sjældent fordi der er så lang køretid imellem os (omkring 1 time hver vej og det kører man jo ikke bare lige for en kop kaffe).
  • Et ordentligt hus: Jeg glæder mig rigtig meget til at flytte ind i et hus, hvor jeg ved tingene er i orden. Hvor jeg ikke hele tiden skal overraskes af en masse nyt der er i orden. Og ikke som her, hvor der stort set ikke er ret meget der virker.

1 kommentar:

  1. Den fik du hurtig skrevet... Lækkert liste og det virker virkelig som om det bare er det eneste rigtige for jer. Glæder mig næsten helt på jeres vegne..
    Det bliver bare så godt for jer <3

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...