mandag den 8. juni 2015

Altså helt ærligt...

Nu er jeg jo en af dem, som følger en del med i valg og valgkampe... jeg ved godt, hvad jeg stemmer, men derfor kan jeg jo godt høre lidt om hvilke mærkesager de andre partier har... Og her til morgen blev jeg godt nok noget muggen - for ikke at sige, at De Konservatives Søren Pape fik mig op i det røde felt... 

Hans idéer til, hvor meget der skal skæres i kontanthjælpen er da helt ude i skoven... de får det til at lyde som om os på kontanthjælp er en flok dovne, der ikke gider andet end at ligge hjemme i sengen eller på sofaen... 

Nu er det altså ikke tilfældet i  min situation... jeg er på kontanthjælp efter jeg røg ud af sygedagpengesystemet og ikke kan magte et arbejde lige pt... jeg bøvler med socialangst plus jeg har alle de eftervirkninger fra da jeg faldt i januar... Jo, sæt mig da bare i aktivering, men der skal ikke være mange mennesker, der må ikke være larm og skarpt lys, det må ikke kræve jeg skal koncentrere mig for meget og jeg skal kunne gå når jeg ikke kan holde til det længere eller når trætheden melder sig for meget... 

Min sagsbehandler og jeg snakkede sidst om, at jeg muligvis senere på året kommer i aktivering på noget, der hedder Job og Aktiv i Kolding, hvor jeg skal være 2 timer om ugen i 2 uger... og det kan fx være samtale med en psykolog... så det er jo noget jeg kan bruge, men det får mig sgu da ikke på arbejdsmarkedet her og nu... man kan ikke bare svinge tryllestaven over hovedet på mig, og så er jeg rask og klar til at tage en fuldtidsarbejde - sådan fungerer det altså ikke... 

Og det gør mig sgu da ikke mere rask, hvis de fjerner en stor del af vores indkomst... ja, vi er begge på kontanthjælp, men det er jo ligesom for at styrke Bents knæ og ryg, så han kan varetage et arbejde, at han er til træning flere gange om ugen... det er jo ikke kun for hans fornøjelses skyld... 

Så kære Søren Pape, drop dit pis!!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...