søndag den 22. februar 2015

Hvornår har du sidst givet en kompliment?

Forleden aften sad Bent og jeg og snakkede, og snakken kom ind på et eller andet med at vise følelser.. 

Pludselig kigger Bent så på mig og siger: " Skat, du kommer aldrig med komplimenter til mig længere, og du kommenterer altid kun når jeg er ved at være for langskægget... når jeg er barberet lægger du ikke mærke til det".... 

Og så måtte jeg jo lige tænke lidt... for manden har jo et eller andet sted ret (skide irriterende at skulle erkende det, men det har han).. jeg er god til at fortælle ham jeg elsker ham, men det kniber mere med at komme med deciderede komplimenter til ham... 

Det er det samme når det kommer til at rose mig selv, for noget jeg har gjort... det er jeg elendig til... jeg er min egen største selvkritiker, så det med at finde noget positivt ved mig selv, det er næsten umuligt... Måske også derfor jeg har det svært med komplimenter... får det dårligt når folk kommer med komplimenter til mig, og så snakker jeg uden om... 

Hvorfor er det, jeg har så svært ved komplimenter... ja, jeg ved det faktisk ikke... men når jeg ligefrem bliver gjort opmærksom på, at jeg er dårlig til det, ja så må jeg jo prøve at se, om jeg på nogen måde kan ændre lidt på det... 

Hvordan har I det med komplimenter? Øser i ud af komplimenter, eller er I også dårlige til det?

4 kommentarer:

  1. Jeg synes selv jeg er god til at give andre komplimenter, men får ikke selv nogle særlig tit synes jeg og derfor føler jeg mig akavet hvis en så siger en kompliment, for så tænker jeg "hvad fedter du for?!" Seævom personen nok mener det ærligt

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er måske også lidt bange for, at folk tænker at jeg vil opnå noget, hvis jeg kommer med komplimenter, og derfor måske ikke er så god til at give dem... Men der skal da arbejdes på at blive bedre til det - selv om det er svært :)

      Slet
  2. Jeg synes det er fedt at du selv kan erkende at der måske er noget der du kan være bedre til.. :D

    I forhold til mig selv og Søren så synes jeg selv jeg er ret god til det med koplimenter. Jeg har altid været klar over at hvis man vil ha en rigtig glad mand, så skal der masser af ros til.

    I forhold til andre end Søren kunne jeg nok godt være bedre til at gi lidt flere komplimenter..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Før Bent nævnte det, tænkte jeg ikke over det... og har aldrig skænket det en tanke, at Bent måske mangler lidt "at blive bekræftet på den måde"... jeg har det selv svært ved at blive rost, så jeg tænker jo ikke rigtig over at andre måske savner at blive det...

      Men jeg vil helt sikkert arbejde på at blive bedre til det :)

      Knus <3

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...