mandag den 18. juli 2016

Hvor går grænsen?

Som mange af jer nok ved, blev den meget populære mobil app "Pokémon GO" udgivet i Danmark i lørdags, og hele Vamdrup vrimlede med Pokémon jægere i alle aldre i går...

MEN.... i går morges måtte jeg sgu lige hæve stemmen og tale med store ord... jeg vågnede ved 6 tiden og skulle på toilet, og eftersom Bimmer stod og gerne ville ud, så lukkede jeg ham ud inden jeg selv gik på toilet... Bimmer kom kun lige udenfor, og så rejste han børster og knurrede helt vildt... skyndte mig så ud for at se, hvad der var galt, og fandme om ikke der stod en knægt på omkring 14-16 år i haven med sin mobil fremme... sagde så at han godt kunne pisse ud af vores have lige med det samme, for det var fandme en privat lukket have, som han ingenting havde at gøre i... Idioten begyndte så at protestere, for han skulle lige fange den Pokémon figur, som var på græsplænen... Jeg var endnu mere i det røde felt og sagde at det ville jeg sådan set skide på, han havde lige nøjagtig 10 sekunder til at være UDE af haven.

Han skyndte sig så også at smutte, og jeg fik så hundene med ind igen... gik så frem og tilbage i stuen og lurede genspejningen i genboernes vinduer, for at se om han vendte tilbage... men det gjorde han dog ikke...

Gik så i seng igen, og da jeg stod op, skrev jeg et opslag i Facebook Vamdrup gruppen... for nu nåede jeg heldigvis at opdage det, så jeg fik hundene kaldt til mig, men hvis vi ikke når det, og der kommer én ind i haven, som er bange for  hunde, så kan det jo gå grueligt galt - ikke at hundene vil gøre noget, men det er nu altså 2 store hunde, og folk bliver jævnligt bange, når de ser dem, så jeg skal sgu ikke risikere at børn - eller voksne for den sags skyld - bliver bange og kommer galt af sted, ved at bevæge sig ind på hundenes område. For JA, vores hunde går altså fri i vores LUKKEDE have.

Altså, jeg syned da selvfølgelig selve Pokémon GO konceptet er en fin idé, men det er sgu mindre heldigt gennemtænkt at placere figurerne rundt i folks haver, samt inde i folks huse... jeg var nede og tage sol i går, og jeg var flere gange ved at blive "gået ned" af folk, som gik med snuden nede i deres telefoner uden så meget som at sanse, hvad der skete omkring dem, og så endda også et par stykker, der stod med mobilerne oppe ved folks vinduer for at fange den Pokémon inde i rummet bag vinduerne... og det synes jeg sgu er for meget.

Kunne også læse på Tekst TV i dag, at politiet har været på overarbejde efter appen blev udgivet, fordi jægerne trænger ind på folks private grunde, og dermed tror de stakkels beboere, at der er tale om indbrudsforsøg... og det er der jo et eller andet sted ikke noget at sige til....

Jeg har ikke selv prøvet appen endnu, men måske det kommer en dag... nu kan den første begejstring lige lægge sig, og så kan jeg se på det... men i hvert  fald, så vil jeg sgu aldrig bevæge mig ind i fremmede folks haver - så meget går jeg sgu heller ikke op i det.

Så folkens, hvis i er med på Pokémon bølgen, så husk nu lige at have hjernen med :)

3 kommentarer:

  1. Jeg kan og vil ikke synes godt om den app. Rigtig mange tænker ikke en skid over sikkerheden ude i trafikken osv fordi de liiiiige skal have fat i et eller andet latterligt tegnet dyr. Aih men for fanden. Ja det er fint de kommer ud og bevæger sig, men det er sku for langt ude hvis det ender med at være en afhængighed for unge mennesker som gør at al fornuft forsvinder. Der er bare ingen respekt for andre mennesker omkring dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hentede appen i går, og fangede så også et par stykker, da vi alligevel var ude og gå en tur i går... Men når det så er sagt, så kan jeg i min vildeste fantasi IKKE se, hvad det er, der får folk til at glemme alt omkring dem, i jagten på Pokémons.

      Ja jeg fanger dem selv, men det skal absolut kun være på hyggeplan, der er en verden udenfor mobilen, og det er den, jeg skal være obs på :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...