mandag den 13. april 2015

En skræmmende søndag

Ville egentlig have lavet mit "Ugens hurtige" indlæg i går aftes, men vores planer for gårsdagens aften blev ændret radikalt, da vi sad og spiste... Midt i maden fik Bent et stykke kød galt i halsen, og han hev efter vejret... Han prøvede gentagne gange at kaste op eller at synke kødet, men lige meget hvad, så sad det bare fast.

Han kastede blod op og fik næseblod (det fik vi at vide af sygeplejerske er meget normalt) og blev skiftevis bleg og blå i hovedet mens han hostede og halvkvalt fik fremstammet at han følte han blev  kvalt... jeg prøvede at hjælpe ham så godt jeg kunne, men endte med at ringe 112. Først kom akutbilen som gav ham ilt og 5 minutter senere ankom en ambulance, som tog ham med til skadestuen i Kolding...

Min far kom så og hentede mig og hundene og tog os med til Kolding (på det tidspunkt vidste vi ikke om Bent blev kørt til Kolding eller Vejle), for så havde jeg mine forældres bil til at køre over til Bent.

Jeg snakkede så med skadestuen i Kolding, og han lå "heldigvis" i Kolding... så mig af sted over til ham... jeg ankom så på stuen lige på det rette tidspunkt... kødet havde efter små 2 timer i halsen på min kære mand besluttet sig for, at nu ville det gerne ned i maven (godt hjulpet på vej af en danskvand). Og Bent fik så lov til (efter at have sundet sig og fået lidt mere at drikke, så de var sikre på at kødet var væk) at tage hjem...

Han var så lettere kvæstet da vi kom hjem, og inden midnat lå vi sødt i vores senge og var på vej i drømmeland...

Jeg vågnede så et utal af gange i nat og skulle lige lytte om Bent nu også trak vejret... kl. 5:45 kunne jeg dog ikke falde i søvn igen, så der kunne jeg lige så godt stå op... han så nu fået bagt lagkagebunde sidder så og nyder en kop kaffe nu :)

Og så lige et tillykke med fødselsdagen til mig selv :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...