tirsdag den 4. december 2012

4. december

De af jer der kender mig ganske godt, ved at jeg ELSKER julen... og mener virkelig elsker den... 

Derfor satte det lidt skår i min juleglæde, da min højtelskede farmor døde d. 1. december 1994. Det år kunne julen rende mig, for jeg kunne ikke få mit største ønske opfyldt - at få min farmor tilbage... 

Året efter var min juleglæde dog tilbage igen... selv om savnet af min farmor ikke just blev mindre... men accepterede dog tingenes tilstand...

Julen starter for mig allerede når vi kommer hen sidst i oktober, og vi begynder at købe julegaver og kalendergaver... Det er så hyggeligt synes jeg... 

Vi plejer at pynte op når vi har passeret midten af november, og sidst i november laver vi juledekorationer... I løbet af december har vi hyggedage, hvor vi bager alverdens forskellige kager, laver konfekt og bare hygger... Sådan har vi haft det alle de år Bent, Jes og mig har boet sammen... Det er så hyggeligt... :)

Et par af de faste juletraditioner her i huset er:
* ned på torvet og se juletræet blive tændt (det er uanset hvilken by vi har boet i, det har vi skulle hvert år)
* julekoncert med Stig Rossen
* pakkespil juleaften 
* jeg skriver hvert år mellem 20 og 30 julekort. Synes et julekort der er skrevet i hånden er mere personligt, så det går jeg meget op i. 
* MASSER AF JULEHYGGE I FAMILIENS SKØD. Julen skal ikke bare være stress og jag - riv gerne en dag ud af kalenderen bare til ren og skær hygge. 

Hvad med jer, er der nogen der har nogle faste juletraditioner???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...