onsdag den 12. december 2012

12. December

Juleaften er det i mange familier en tradition, at man danser rundt om juletræet...

I min familie har vi faktisk kun brugt det med at danse om juletræet, når vi holdt jul ude hos min mormor og morfar, hvor vi ganske vist var mange mennesker, men de havde alligevel pladsen til det...

Hjemme hos min farmor og farfar var der ikke rigtig plads til det, da de havde to små stuer, og hjemme ved mine forældre har vi af og til været så mange, at det ikke kunne lade sig gøre. Dog skal det siges, at vi har danset om juletræet én gang hjemme ved mine forældre for en del år siden efterhånden (tror det var i 1995).

I stedet har vi så siddet og kigget på træet, mens vi har sunget julesange... Det er nu oz meget hyggeligt.. De senere år, har vi "kun" sunget første og sidste vers af sange som "Det kimer nu til julefest", "Glade jul" osv.
Ikke at vi overhovedet har en tone skabt i livet, men det er nu hyggeligt alligevel...

Hvad med jer, hvordan gør i??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...