onsdag den 14. juni 2017

En hyggelig dag med mor

I går var det dagen, hvor mor skulle til Odense og igennem opfølgningsscanning... vi skal så derover igen d. 28. og have svar på, hvad scanningen viser og om kræften er helt væk. Det er lange 14 dage, men selvfølgelig er det væk, det er vi simpelthen nødt til at tro på, og heldigvis tror mor også selv på det.

Men nå, mor og jeg havde så aftalt, at jeg tog med hende til Odense i går, for så kunne vi jo lige runde Ikea også. Mor havde været så heldig at vinde et gavekort på 200 kr til Ikea, og det brændte jo helt efter at blive brugt, så det måtte vi jo hellere gøre noget ved.

Vi aftalte så, at vi ville i Ikea inden hun skulle på sygehuset (hun er mest frisk om formiddagen, så det ville være det mest praktiske). Så hun kom herud lidt over 8 i går morges og havde rundstykker med, og så sad vi og hyggede os inden vi kørte mod Odense ved 9 tiden.

Vi tog så et par timer i Ikea, hvor vi fik købt lidt forskelligt og fik noget at spise, inden vi kørte mod sygehuset. Mor kom så ind til scanning små 10 minutter før tid (ja, det kan rent faktisk ske på et sygehus), og jeg sad så udenfor og ventede imens hun blev scannet - jeg tager ingen unødige chancer, når jeg er gravid, så jeg læste nogle sladderblade mens jeg ventede.

Selve scanningen tog ikke mere end små 20 minutter, så lidt efter kl. 13, var vi på vej mod Kolding igen. Selvfølgelig var der vejarbejde et par steder på motorvejen (totalt IKKE optimalt for den gravide her med hormoner), men turen gik nu nemt og smertefrit alligevel ☺

Nu har Bent så fået lidt mere arbejde herhjemme, eftersom jeg fik købt nogle flere gallerihylder i Ikea, så de skulle jo gerne op på et tidspunkt. Købte også ny lampe til at hænge over sofabordet. Den matcher den, vi købte for et par måneder siden til at hænge over spisebordet, så nu kommer der lidt mere  samling på det. Glæder mig bare til at vi er helt færdige med alt det, vi gerne vil have ordnet.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det en god ide at gøre sådan en tur til en lille hygge tur samtidig..

    Krydser fingre for at det hele er væk og at din Mor ikke skal igennem mere, men bare kan nyde at være Mormor..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi kunne lige så godt forene det hyggelige med det praktiske :) At det at tage i Ikea så både var hyggeligt og praktisk på én gang, det er så en anden side af sagen *haha*.

      Håber virkelig også, at det er væk det hele, så vi kan nyde den kommende familieforøgelse uden at spekulere på kræft.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...