tirsdag den 27. juni 2017

1. del overstået

Jeg er henvist til ret og pligt, for at bibeholde min ret til kontanthjælp, og det var meningen, at jeg skulle have været af sted allerede i foråret, hvor det så lige faldt sammen med den periode, hvor jeg nærmest kastede op fra morgen til aften. Derfor besluttede min sagsbehandler, at hun ville vente med at henvise mig på ny indtil jeg havde det bedre, og var klar til det.

I sidste uge besluttede vi så sammen at hun skulle se, om hun kunne få mig på det sidste hold her inden sommerferien (og inden jeg skal på barsel fra starten af august). Hvis der altså var plads vel at mærke, ellers havde jeg også sagt, at jeg nok skulle tage af sted de 2x2 timer i august, så jeg havde klaret det inden Silas bliver født, for det ville sgu være lidt surt pludselig at stå helt uden penge med en lille. Fik så besked i fredags om at jeg godt kunne komme på det hold, som skal møde i dag og tirsdag i næste uge, og det var jo helt perfekt, for så starter min barsel som planlagt primo august.

Var så af sted i dag fra kl. 12:45 til 14:00. Vi skal "bare" sidde og høre om de forskellige tilbud, som tilbydes på Job og Aktiv i Kolding, og det er jo lige til at holde ud. Har jo kendskab til det meste af det i forvejen, for det var dem Bent var tilknyttet dengang han var i træningscenter og også dem, jeg var ved de små 3 måneders tid, hvor jeg også var med ham i træningscenter. Men det er det tilbud, som kræver mindst af mig, så selvfølgelig overholder jeg det da.

Tiden gik nu faktisk også forbløffende hurtigt, og selv om vi først skulle have været færdige kl.14:45, så var vi alligevel færdige allerede kl. 14, og så kunne vi lige så godt få fri. Og det brokkede vi os bestemt ikke over.

Nu skal næste omgang så bare klares i næste uge, og så kan jeg gå indtil min barsel starter. Min sagsbehandler har også ferie 3 uger inden min barsel, så der ved jeg også, at jeg ikke bliver smidt ud i et eller andet.  

2 kommentarer:

  1. Super godt at du klare det, men hvor er det bare latterligt at du skal det..
    Fatter virkelig ikke det system...

    Krammer <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan virkelig heller ikke se, hvad det skal gøre godt for, men nu er det da overstået, og jeg kan se frem til ikke at skulle lave noget før min barsel slutter næste år :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...