fredag den 6. maj 2016

Hjemme igen

Jeg blev udskrevet fra gigthospitalet i onsdags, og jeg var hjemme i Vamdrup ved 14:45 tiden... helt underligt at være hjemme igen - væk fra den hverdag, jeg levede i dernede... men misforstå mig ikke, det er helt sikkert også SKØNT at være hjemme ved Bent og hundene igen...

Det var virkelig en underlig følelse at skulle sige farvel til de behandlere, som har fulgt mig nede på sygehuset... jeg har virkelig været glad for dem, og jeg er virkelig lykkelig for, at de har lært mig en masse, som jeg skal til at rette mig efter fremadrettet.. jeg ved, at nogle af tingene bliver noget af en prøvelse - det er mange års vaner, som jeg skal til at ændre på, og det kommer selvfølgelig ikke lige fra den ene dag til den anden... men jeg må prøve så godt jeg kan.. i begyndelsen er det nok mest min skulder, jeg vil gå efter at få rettet op på, og det er også ensbetydende med genoptræning gennem kommunen og Sundhedscenteret i Kolding... fysioterapeuten fra gigthospitalet har henvist mig dertil, så der modtager jeg indkaldelse på et tidspunkt... det ser jeg virkelig frem til..

Jeg skal regne med at være til genoptræning i et par måneder eller 3, og så skal jeg derefter se, hvordan det går... og så fik jeg samtidig at vide, at jeg skal se om det indenfor det næste halve års tid er blevet bedre med hukommelsen, og hvis ikke, så skal jeg snakke med min læge om at blive henvist til noget kognitiv genoptræning... synes virkelig der er nok at se til hele tiden...

men ÉN ting ad gangen... mere har jeg simpelthen ikke overskud til...

Og efter mine 14 dage i Gråsten, så har jeg i det mindste en idé om, hvilket vej jeg skal... så det er jo store sager :) Nu skal jeg så bare have det flettet ind i hverdagen...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...