fredag den 3. juni 2016

En sand jungle at finde rundt i

Når man sådan pludselig står for at skulle vælge anden retning på arbejdsmarkedet, så kan det altså være en sand jungle at finde rundt i...

Der er så mange brancher, men hvilken skal man vælge?

Ja, jeg går jo stadig sygemeldt, så lige her og nu er det ikke relevant for mig, men når jeg på et eller andet tidspunkt indenfor det næste halve års tid, er færdig med genoptræningen, skal jeg i gang med afklaringsforløb ved kommunen...

På nuværende tidspunkt skal jeg ikke satse på nogensinde at komme i fuldtidsarbejde igen, det kan jeg ikke holde til.... men selv om det så evt ender med fleksjob, så er der alligevel mange begrænsninger, som gør, at de ting, jeg måske tidligere har overvejet at arbejde med, pludselig ikke kan bruges alligevel...

Jeg ved den kroniske hjernerystelse kommer til at have betydning fremover, og jeg har jo så også måtte sande, at skulderen og de hypermobile led sætter en del begrænsninger (dette måtte jeg erkende efter fysioterapeuten og en af sygeplejerskerne i Gråsten sagde det til mig, og forklarede konsekvenserne, hvis jeg ikke tager hensyn til det)...

Jeg har jo godt kunne tænke mig, at uddanne mig til ejendomsmægler, men det kommer ikke til at ske... Derudover har jeg i en del år, gerne ville arbejde med børn, men det kan jeg heller ikke... Da socialrådgiveren i Gråsten spurgte mig, hvad jeg ellers havde af mulige ønsker, måtte jeg svare, at det ved jeg faktisk ikke...

Og det gør jeg vitterlig ikke... kan ikke helt finde ud af, hvad jeg kunne tænke mig at afprøve... nok mest af alt også, fordi jeg har virkelig mange problemer med hukommelsen samt koncentrationsevnen... jeg kan sidde flere timer og kigge på et eller andet, som fx vasketøj - uden at kunne samle mig sammen til at få det lagt på plads, simpelthen fordi jeg ikke altid kan finde ud af, hvad jeg skal gøre med det.

Ting, som jeg førhen har husket uden problemer, dem kan jeg slet ikke finde ud af længere... har indimellem problemer med en banal ting, som at starte vores vaskemaskine, fordi jeg ikke kan huske hvordan jeg skal gøre...

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg har nogle måneder endnu, inden jeg bliver sat i gang med noget som helst... De kloge folk i Gråsten har nemlig bestemt, at jeg skal være 100% sygemeldt mens jeg er under genoptræning... så kan jeg jo altid bruge tiden til at tænke over, hvad jeg kunne tænke mig, at få afprøvet bagefter :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...