søndag den 3. januar 2016

Året hvor jeg

Sidste år lavede jeg et indlæg, som jeg kaldte "Året hvor jeg...", og jeg har valgt at følge trop i år, og derfor kommer her et 2015/2016 indlæg :)

2015 blev året hvor:
  • Jeg faldt på glat fortov, og pådrog mig en hjernerystelse, som senere skulle vise sig at volde flere problemer, end først antaget. Det tog næsten 11 måneder at få skaden anerkendt hos den ansvarliges forsikring.
  • Jeg blev bedre til at kommentere på andres blogs. 
  • Jeg sammen med Bent har været i kontakt med politiet en del gange på grund af diverse sedler med trusler i vores postkasse. 
  • Jeg sammen med Bent og vores udlejere besluttede at vores terrasse skulle udvides, så det fik vi gjort sammen med min bror. 
  • Jeg sammen med Bent, min mor og min bror planlagde surprise fødselsdag for min far, som fyldte 60 i august. Bent fyldte 40 i oktober, så vi slog de 2 runde dage sammen og holdte fest i telt i vores have. 
  • Jeg ikke har fået mit største ønske opfyldt. 
  • Jeg tilbragte en stor del af året liggende på sofaen eller i sengen pga eftervirkningerne fra min hjernerystelse. 
  • Jeg var på rundtur rundt i sygehussystemet - med diverse undersøgelser og indlæggelser... Har på den front virkelig fået noget for mine skattepenge. 
  • Jeg fik skrevet 352 indlæg på bloggen (mod 292 i 2014, så der er fremskridt). 
  • Vi har været gode til at hygge os herhjemme og pleje vores ægteskab ovenpå det 2014 vi havde. 
  • Vi kunne fejre vores 3. års bryllupsdag. 
  • Jeg kom i aktivering ved Job og Aktiv i Kolding, og er dermed kommet i kontakt med en psykolog, som måske kan hjælpe mig med nogle værktøjer til at håndtere min angst. 
  • Jeg er blevet bedre til at være i kontakt med mine veninder, selv om jeg ikke har kunne besøge folk så nemt, da vi ingen bil har haft. 
  • Jeg har været gået lidt i stå på vægttabsfronten - der har ikke været lige meget overskud hele året igennem. 
  • Jeg er blevet bedre til at vise Bent jeg elsker ham. 
  • Min selvtillid ikke er blevet forbedret særlig meget. Det faktum, at jeg er blevet mere afhængig af Bent i dagligdagen pga hjernerystelsen, har gjort, at jeg virkelig har følt mig som en belastning i store dele af året. 
  • Jeg har fået ny sagsbehandler på Jobcenteret, og hun er bare så sød hende jeg har nu. 
  • Jeg har været god til at tage mig tid til at sidde og hygge mig med mine kort.
  • Vi holdt julehygge i december, det var rigtig hyggeligt.
  • Vi igen holdt juleaften og nytårsaften herhjemme hos os. Som året før, var det to vellykkede aftener. 
  • Jeg atter var med i Jeanettes #Bloggeradvent.
  •  Jeg arrangerede en hyggelig fødselsdag for min kære mand, den dag han fyldte 40. Havde inviteret hans bedste ven Lars, uden at han havde fundet ud af det. Så jeg er en god kone. 
  • Vi mistede kontakten til min svigerfar, som valgte os fra, da vi ikke længere kunne acceptere at hans kone styrer hans liv. 
  • Jeg fik ny mobil, som dog allerede er ved at give mig grå hår - den lever sit eget liv. 
  • Sommeren var den mest kedelige vejrmæssigt, vi har haft i længe. 

2016 er året hvor: 
  • Jeg håber at mit ønske bliver opfyldt, selv om det kræver lidt. 
  • Vi måske får bil igen.
  • Jeg håber der hurtigt kommer nyt om min erstatning. 
  • Jeg håber det kan hjælpe mig at komme til psykolog. 
  • Vi har nogle planer, som vi håber bliver ført ud i livet. 
  • Jeg nok må indstille mig på, at jeg ikke kommer i fuldtidsarbejde igen - faldet fra sidste år, har gjort mere skade end jeg havde håbet på, så tanken om et fuldtidsarbejde skal jeg droppe. 
  • Jeg gerne vil være helt færdig med de små ufærdige projekter herhjemme. 
  • Jeg håber vi får mere sommer, end vi havde sidste år. 
  • Jeg håber jeg kan være lidt mere social end jeg har været sidste år. 
  • Jeg håber, jeg kan være lidt mere aktiv på bloggen. De lange perioder, hvor bloggen ligger stille, skulle gerne blive færre. 
Det var alt, hvad jeg lige havde i denne omgang.. måske jeg opdaterer 2016 ønskerne i løbet af året... men nu må vi se :)

Hvis I selv laver en lignende liste, så smid gerne et link... kunne være sjovt at læse med :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...