mandag den 16. oktober 2017

10 ting, jeg elsker ved efteråret

Nu kan det jo nok ikke skjules længere, at det er efterår... for ja, det kan umuligt kun være i Vamdrup, at bladene er begyndt at skifte farve og falde af træerne. 

Derfor vil jeg benytte lejligheden til at lave et lille "10 ting jeg elsker ved efteråret" indlæg... det tror jeg faktisk aldrig jeg har gjort tidligere, og manglede lidt inspiration til, hvad jeg skulle blogge om (havde lyst til at blogge, da jeg vågnede). Så ja, det kommer altså her: 
  1. Jeg elsker at gå nogle lange ture og bare beundre naturen. Der er ikke noget så flot, som når bladene på træerne begynder at ændre farve. Det bliver så ganske vist lidt trist, når alle bladene ER faldet af træerne, men ja så længe de  hænger der, så er det da smukt. 
  2. Kastanjer er også én af de ting, jeg virkelig elsker ved efteråret. Vi havde, indtil sidste storm, et kastanjetræ i haven, så vi kunne samle kastanjer i egen have, men det er væk nu, så heldigvis er der kastanjetræer så mange andre steder i Vamdrup. 
  3. Jeg elsker at sætte mig inde i sofaen og putte under dynen, mens det regner og rusker udenfor. 
  4. Jeg elsker alle de "efterårsagtige" madretter vi plejer at lave herhjemme. Altså selvfølgelig kan de sagtens indtages på alle tider af året, men hjemmelavet suppe er altså bare bedst, når vejret er koldt og blæsende. 
  5. Jeg elsker at tage de store striktrøjer på - ja i det hele taget bare at pakke mig godt ind. 
  6. En kop varm kakao smager altså bare bedst, når man sidder inde i varmen med levende lys tændt, mens man kigger ud af vinduerne. 
  7. Nu, hvor efteråret er over os, er det også snart tid til at der skal pyntes til jul :) 
  8. Efterår er lig med æbleskiver. 
  9. Efteråret er tiden, hvor vi rigtig hygger. 
  10. Efteråret er tiden, hvor rigtig mange sportsbegivenheder (bl.a. NFL, NHL, håndbold og Dansk ishockey) starter op igen. 

2 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg.. Jeg elsker alle årstiderne og der er så meget smukt ved dem alle..

    Skal vi ikke snart se et par billeder fra en barnevognstur.. :P

    Knus Jeanette <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror faktisk kun jeg har et enkelt billede fra hvor vi har været ude og gå med barnevognen :) junior sover nærmest inden vi er kommet to meter væk fra døren, når han skal ud og gå :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...