fredag den 8. april 2016

Liebster Award



Igen i år har været så heldig at blive nomineret til Liebster Awarden.... det blev jeg også sidste år (se indlæg her).

Ligesom sidste år, er det GiZmo, der har været så sød at tænke på mig, og nominere mig... :) Så mange tak for det :)

Jeg ved dette bliver et halvlangt indlæg, så jeg vil bare springe ud i det (det kommer nok til at tage lidt tid, da jeg ikke kan sidde og skrive for længe af gangen, men det er jo underordnet)...

Der er et par regler for denne Liebster Award blog leg... de er som følger:
  • Tak bloggeren, der nominerede dig.
  • Vis Liebster Award logoet på din blog.
  • Besvar de 11 spørgsmål, som du modtager fra bloggeren, som nominerede dig.
  • Skriv 11 selvvalgte facts om dig selv.
  • Nominér 11 nye bloggere (med 1000 følgere eller derunder)
  • Lav dine egne 11 spørgsmål, som dine nominerede skal svare på.

Mine svar på GiZmos spørgsmål:

Hvem/hvad inspirerede dig til at starte med at blogge?

Den første blog, jeg sådan rigtig startede med at følge på nettet, var GiZmos, og syntes det var en sjov måde at følge med i hendes hverdag på, når man nu ikke snakker sammen hver dag. Det gav mig lysten til selv at prøve at begive mig ud i blog-verdnen... det tog dog et par år før jeg fik mig taget sammen til selv at starte op... og efterhånden er det blevet lidt mit fristed, hvor jeg kan komme ud med de ting, som nu optager min hverdag eller ting, som jeg bare har lyst til at skrive.

Hvad ønsker du at blive husket for, når din tid er ovre?

Puha, den var svær... i bund og grund ønsker jeg bare at blive husket for den jeg er.. jeg ønsker ikke at jeg skal være en eller anden, som bliver husket for store præstationer eller for den ene skandale efter den anden... ønsker at dem, som har kendt mig husker mig...

Hvis du skulle vælge én bog at anbefale dine besøgende, hvilken skulle det så være?

Har læst mange gode bøger i tidens løb... det seneste års tid har jeg dog måtte lægge læsningen lidt på hylden, simpelthen fordi jeg ikke kan holde ud at læse... og helt ærligt, så har jeg lidt svært ved at huske handlingen i de forskellige bøger og skelne den ene bog fra den anden, men generelt kan jeg anbefale bøger fra Virkelighedens Verden... netop de bøger har altid fanget mig.

Hvad foretrækker du at fordrive tiden med:

Jeg har min store hobby, som er at lave forskellige kort... derudover er jeg en af dem, som stadig har pennevenner, som modtager rigtige håndskrevne breve... derudover er der selvfølgelig også bloggen, som får en pæn del opmærksomhed... når helbredet ellers tillader det, så går jeg mange ture både alene men også sammen med mand og hunde... Jeg holder også meget af at læse, men grundet en kronisk hjernerystelse, så bliver det ikke til særlig meget læsning for tiden... Jeg bruger også tid på at brodere.

Hvad er din drømmedestination?
Synes ikke rigtig jeg kan fremhæve et sted fremfor andre.. jeg har mange steder, jeg godt kunne tænke mig at komme hen, samt steder jeg har været, hvor jeg godt kunne tænke mig at komme hen igen...
Men hvis jeg endelig skulle vælge, så vil jeg sige at Skagen altid er et hit for mig... jeg kunne også nævne New York, hvor jeg var på studietur tilbage i 2001.

Hvis du var en farve, hvilken ville det så være og hvorfor?

Bum bum... ja, det var egentlig et ganske godt spørgsmål... Jeg ved det faktisk ikke... har aldrig tænkt over, hvilken farve jeg ville være...

Hvis du var et dyr, hvilket var du så og hvorfor?

Jeg vil nok egentlig mest beskrive mig som en kamæleon, som gør alt for at forsvinde i mængden og tilpasse sig omgivelserne... Jeg vil helst ikke skille mig for meget ud, og jo mere "usynlig" jeg er, jo bedre har jeg det egentlig.

Hvad er du mest glad for i dit hjem/på dit værelse?

Jeg har flere ting jeg er rigtig glad for ved vores hjem... men en af de ting, der betyder mest for mig, er min hylde med englefigurer. Samt vores bryllupshylde... De minder vi har rundt i hjemmet fra vores bryllup betyder ALT for mig... de minder om den absolut bedste dag i mit liv...
Men jeg har også forskellige personlige gaver (billeder, malerier osv.) fra veninder, veninders børn osv. som pryder vores indretning, og de betyder også alverden for mig.

Hvad drømmer du om at nå med din blog?

Ved ikke om jeg som sådan ønsker at nå noget bestemt med min blog... tror bare jeg vil vise overfor andre, at man ikke skal være kendt, være perfekt og have et perfekt liv for at blogge... selv almindelige mennesker med almindelige "kedelige" liv kan blogge :)

Har du en blogger du ser op til? Fortæl gerne hvorfor?

Dette bliver lidt en forlængelse af mit forrige svar... Jeg vil sige jeg har lidt en hel gruppe af bloggere, som jeg ser op til.. Jeg ser op til de bloggere, som har sig selv med i deres blog. Dem, som ikke bare følger med strømmen og blogger om ALT hvad andre blogger om - dem som skriver personlige indlæg, så man ikke er i tvivl om, hvis blog man læser.. Jeg mister hurtigt interessen for de blogs, som kopierer hinanden, og som laver det ene sponsorindlæg efter det andet. Selvfølgelig kan man godt lave et enkelt sponsorindlæg indimellem, men når 2 ud af 3 indlæg er om et eller andet vedkommende har testet, så mister jeg altså interessen. Jeg elsker de personlige blogs, dem som viser bloggeren på både godt og ondt.

Hvad har du af planer for sommeren i år?

Lige pt har vi ikke lavet nogle planer for sommeren... vi har snakket om måske at tage en tur til Skiveren, men det er ikke endeligt besluttet endnu. Derudover skal vi bare hygge os og nyde sommeren, når den endelig kommer.



11 facts om mig:
  • Jeg lider af kronisk hjernerystelse efter et fald på glat fortov i januar 2015.
  • Jeg drømmer om at få en campingvogn og være fastligger på Skiveren Camping. Indtil videre er det dog kun blevet ved drømmen, men håber da det går i opfyldelse.
  • Jeg er skrækslagen for slanger. Det var derfor et mindre kritisk punkt, at Bent havde 4, da jeg lærte ham at kende.
  • Jeg lider af PCOS.
  • Jeg har gennem de seneste snart 8 år bøvlet on/off med et spiserørsbrok, som jeg muligvis skal igennem operation for at få bugt med.
  • Jeg tænker utrolig meget over alt og ingenting.
  • Jeg lider af social angst.
  • Jeg elsker at bruge aftenerne på at sidde og se gamle danske film med Bent.
  • Jeg har drukket kaffe siden jeg var omkring 3 år, hvor jeg sad og drak formiddagskaffe med min farmor og farfar.
  • Jeg er mere glad for at give gaver end jeg er for at få gaver (er ikke glad for at andre forkæler mig på den måde).
  • Jeg tror på ånder og den slags.. og især efter jeg har haft flere oplevelser med det.

Jeg ved ikke lige, hvem jeg skal nominere, da de fleste blogs jeg følger er nominerede... men hvis nogle af jer, har lyst kan jeg lige komme med 11 spørgsmål her, som I er velkomne til at svare på, og så kan I jo altid smide en kommentar om at I er hoppet med på den, og så kigger jeg da fluks forbi.
  1. Hvis du kunne vælge og vrage mellem alle lande/byer i verden, hvor ville du så allerhelst bosætte dig?
  2. Hvis du skulle bytte liv med en kendt, hvem ville det så være og hvorfor?
  3. Har du nogle hobbyer?
  4. Da du var barn, hvad ønskede du så at blive, når du blev voksen?
  5. Er du typen der planlægger ned til mindste detalje, eller er du mere den spontane type?
  6. Hvad er din yndlingsgenre indenfor film?
  7. Hvis du kunne ændre én ting i dit liv, hvad ville det så være og hvorfor?
  8. Hvorfor begyndte du at blogge?
  9. Har du en person i dit liv, som du ser op til?
  10. Hvis du var en tegnefilmsfigur, hvilken var du så og hvorfor?
  11. Hvilken egenskab tiltrækker dig ved andre mennesker?
Det var så enden på dette laaaange indlæg... men det kunne altså ikke gøres kortere :) Håber I har nydt at læse med :)

Igen TAK GZmo, for at nominere mig <3













Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...