onsdag den 5. juli 2017

Så fik jeg overstået ret og pligt

I går var det tirsdag, og jeg var derfor af sted til sidste omgang aktivering inden jeg med god samvittighed overgår til barsel næste måned.

Jeg mener det er omkring 3. august, jeg overgår til barsel, men min sagsbehandler har 3 ugers ferie inden, så jeg er ikke i farezonen for at komme ud i andet inden den tid. Så jeg kan slappe af og pleje min efterhånden synligt gravide krop.

Jeg vil ikke sige, jeg kunne bruge aktiveringen til alverden, for der kan jo sagtens nå at blive ændret nogle ting, inden jeg er færdig på barsel og dermed er klar til at komme videre i systemet. Omvendt ved jeg jo heller ikke, hvad der kommer til at ske til den tid. Jeg har jo problemer udover ledighed, men det er jo ikke noget, der bare sådan lige kan ændres på (hukommelsessvigt og koncentrationsbesvær er der altså ikke bare lige den store kur imod), men nu ser vi, hvad der sker til den tid. Det vil jeg i hvert fald ikke bruge min barsel på at spekulere på.

Men nu har jeg i hvert fald gjort, så jeg bevarer min ret til kontanthjælp det næste års tid, så det er jo fint nok.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...