søndag den 4. november 2018

Bloggeradvent anno 2018

(billedet er lavet af GiZmo fra www.giz-blog.dk - er hun ikke bare dygtig)


Ja, præcis som de foregående år, har Jeanette igen i år arrangeret Bloggeradvent, og jeg er naturligvis med igen i år (har som en af de få været med alle år siden det startede). 

Jeg vil derfor lige komme med et lille "lidt om mig og julen" indlæg til brug for Gitte, som skal sende til mig.

Mit navn er jo Mette. Jeg er gift med Bent og mor til Silas ( næsten 15 måneder gammel) og Niclas (4 måneder gammel). Vi er bosiddende i en lille by, der hedder Vamdrup og som ligger små 15 minutters kørsel fra Kolding.

Udover os 4, består husstanden af vores hunde Bimmer og Shang. 
  • Jeg ELSKER julen og alle tingene, der hører sig til. 
  • Vi har et utal (tror omkring 20) kasser med julepynt. 
  • Vores jul er meget klassisk med røde, grønne, guld- og sølvfarver, men der sniger sig også både hvidt, blåt og lilla ind forskellige steder. 
  • Vores julepynt består både af nisser, kirker, snemænd og endda også pingviner i alverdens afskygninger - er det julet, kan det bruges.  
  • Jeg elsker gammeldags julepynt - er ikke så meget for mere moderne julepynt. Og heldigvis er mange butikker atter begyndt at have julepynt i min stil. Jeg har fx også en del julepynt, som jeg har arvet fra mine bedsteforældre. 
  • Hvert år til jul står min mand og jeg og bager minimum 10 forskellige slags julesmåkager. Vi bager både til os selv og til mine forældre.
  • Jeg elsker gavepapir til jul, og jeg elsker at pakke vores egne gaver ind i flere forskellige slags papir, så der er lidt forskelligt under træet.
  • Vi har et ægte juletræ hvert år, og det er naturligvis pyntet med en blanding af nyt og gammelt. 
  • Jeg har en sød tand, når det kommer til julegodter. 
  • Jeg er meget traditionstro, når det kommer til julen. Jeg har ført rigtig mange traditioner fra min barndoms jul med ind i mit voksenliv. 
  • En af de ting, jeg holder allermest af ved julen er at sidde og skrive julekort. Det er synd, det er blevet så dyrt at sende julekort efterhånden, for det er virkelig en hyggelig tradition synes jeg. 
  • Selv om jeg altid har elsker julen, så er den alligevel blevet lidt mere speciel efter vi har fået Silas og Niclas, og jeg vil virkelig gøre mit til, at de, når de bliver voksne, ser tilbage på deres barndoms jul og mindes den med glæde. 
Alt i alt, er der ikke rigtig noget i relation til julen, som jeg ikke kan lide. Julen er for mig lig med hygge med familie og venner. 

Jeg glæder mig til at se, hvad Gitte finder på - og bare rolig Gitte, jeg hører tit, at jeg er utrolig nem at købe gave til, for jeg bliver stort set altid glad for det jeg får ☺

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...