mandag den 15. oktober 2018

Min stakkels lille mand

Som jeg skrev i mit indlæg i fredags, så havde Niclas været ved lægen og blive vaccineret, og vi troede ikke han blev særlig påvirket af det. 

Men vi tog fejl!!!

Der var ingenting i løbet af formiddagen og heller ikke hen på eftermiddagen. Bent og jeg havde begge unger med ude og gå en god lang tur fredag eftermiddag, og der var intet med Niclas. Han var præcis om han plejer. Da vi havde spist kom mine forældre lige ud med noget, de havde købt til os, og stadig var der ikke noget i vejen med Niclas. Han var måske en anelse varm, men ikke noget, vi tillagde nogen større betydning (temperaturen sagde 37,4, så det var jo ikke noget). 

Da vi sad og så Vild med dans vågnede han op, og han var simpelthen brændende varm. Vi prøvede at tage noget af tøjet af ham og sad og nussede ham, men intet hjalp. Vi tog så lige hans temperatur for en sikkerheds skyld, og da den sagde 39,3 besluttede vi os for at ringe til vagtlægen, for hans almene tilstand var på ingen måde som den plejer at være. 

Vagtlægen ville da også gerne lige have os ind til tjek, så vi måtte skynde os at blive færdige og få Silas op (han var kommet i seng), få Niclas i tøjet, få ringet til mine forældre og høre om Silas måtte komme derhjem og så ellers i bilen og af sted mod Kolding. 

Heldigvis var der ikke noget, som gav vagtlægen grund til bekymring. Han lyttede på Niclas og undersøgte ham, og selv om han virkede meget dvask, så var lægen ikke bekymret. Vi fik besked på, at vi skulle holde lidt ekstra øje med ham om natten og så skulle han gerne få det bedre i løbet af natten eller de tidlige morgentimer. Bent og jeg sad oppe med Niclas indtil ved 3:30 tiden, hvor han allerede virkede til at have fået det bedre, så der mente vi godt, vi kunne kravle under dynerne. 

Silas skulle have været på weekend hjemme ved min bror og mine forældre fra lørdag til søndag, men det blev så fra fredag til søndag i stedet. Vi vidste jo ikke, hvor længe det ville tage på sygehuset og om vi evt. ville blive indlagt, så min mor sagde de bare tog ham allerede fra fredag, så vi kunne koncentrere os 100% om Niclas. 

I går (lørdag) var der så overhovedet ingenting med ham. Han var helt sit normale jeg igen, og der var kun minimal temperaturforhøjelse i forhold til, hvad den normalt ligger på, så det var helt perfekt. 

Nu gruer moren så bare for næste vaccination om et par måneder. Men inden da, så skal Silas lige igennem sin 15 måneders vaccination næste måned - ja sådan er det, når man har fået børn så tæt på hinanden ☺

2 kommentarer:

  1. Øv, det var synd. Godt at han er i bedring (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Han havde det allerede meget bedre dagen efter, så det var bare skønt.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...