tirsdag den 12. januar 2021

Corona Corona Corona

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg efterhånden er en anelse træt af det Corona halløj samt alle de udfordringer, som det giver i hverdagen. 

Nu er det snart 1 år siden, vi begyndte at leve med Corona'en som en fast følgesvend i vores hverdag, og ja vist nu er de ganske vist begyndt at vaccinere, men lad os nu være ærlige . Corona'en er her altså også om 2-3 måneder og muligvis længere. 

En af de ting, der generer mig allermest er at skulle gå med mundbind. Min angst har det ikke godt med, at jeg skal have mundbindet på. Og jeg ved godt, jeg kan fritages pga. min angst, men jeg gider bare ikke de diskussioner, det kan give, når folk begynder at punke dem uden mundbind. Og så hellere lade min angst blive tricket af mundbind fremfor af andre menneskers fordømmende blik og udtalelser. Og jeg ved godt, jeg "bare" kan tage et visir på, men det har jeg det altså heller ikke godt med, så det er heller ikke en mulighed. 

Men så længe, det "kun" er af små omgange - ved aflevering og afhentning i vuggestue, ved indkøb og lignende situationer, så går det nok... i hvert fald indtil videre. 

På en måde, så er jeg glad for at de offentliggør smittetallet hver eftermiddag, mens jeg på den anden side, ville være lige så tilfreds, hvis de kunne nøjes med at offentliggøre måske 2 gange i ugen. Så får man måske et lidt bedre indblik i, hvordan de forskellige restriktioner virker. For jeg tror måske indimellem, at nogle mennesker tænker: "hvorfor skal vi leve efter - og overholde - de forskellige restriktioner, for smittetallet stiger jo alligevel, så det virker jo ikke".  Måske det ville gøre en forskel for disse mennesker, hvis de "kun" ser smittetallet et par gange om ugen, for så kan de måske se en ændring. 

Men hvorom alting er, så kan det godt være en anelse belastende, at man konstant skal høre ordene smittetal - kontakttal - Corona - Covid19 - restriktioner osv. i fjernsynet hver dag, når man tænder for nyhederne. Altså, der sker jo trods alt også andet i Danmark - og resten af verden for den sags skyld - end Corona pandemi. 

Må bare håbe, det går lidt hurtigere end først beregnet med at vaccinere, så vi forhåbentlig kan komme tilbage til en lidt mere normal hverdag igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...